سردار منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا

        معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به استانداردسازی رفتار پلیس در جامعه گفت: با راه‌اندازی مراکز مشاوره اجتماعی نرخ طلاق در کشور کاهش یافت.

 سرتیپ پاسدار سعید منتظرالمهدی امروز در مراسم افتتاح مرکز مشاوره آرامش نیروی انتظامی مازندران اظهار داشت: نخستین و مهمترین وظیفه نیروی انتظامی، افزایش مقبولیت و محبوبیت و تاکید بر استانداردسازی رفتار پلیس در جامعه است.

وی افزود: بیش از سه دهه از قدرت نرم می‌گذرد و در جهان امروز قدرت از آن کسانی است که با استفاده از ساز و کار درست ماموریت خود را به سرانجام برسانند که در جامعه ما باید با تکریم مردم گامی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.

منتظر المهدی گفت: نیروی انتظامی هیچ‌گاه بر مردم نبوده بلکه همیشه با مردم و در کنار مردم بود که فلسفه ایجاد مراکز مشاوره، آموزش مبتنی بر درمان است و باید آموزش صحیح به مردم و افزایش گفتمان در خانواده‌ها تقویت شود که این روند در خانواده، مدارس و مجامع آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: در سال گذشته ۴۲۰ هزار پرونده به دوایر و مراکز مشاوره ارجاع شد که بیش از ۷۰ درصد منجر به صلح و سازش شد و از چرخه انتظامی و قضایی خارج شد.

منتظر المهدی گفت: امروز اعتیاد گریبانگیر همه دولت‌ها و جوامع شد که نیروی انتظامی با تقدیم بیش از چهار هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر در راستای آموزش مقابله با آسیب‌های اجتماعی گام برداشته است.

وی با اشاره به معضل طلاق گفت: خوشبختانه طلاق کاهش یافته است که تحقیقات نشان می‌دهد زوجینی که قبل از ازدواج به مراکز مشاوره مراجعه کردند بقا ازدواج بیشتر خواهد بود.

منتظرالمهدی تاکید کرد: ۶۰۰ مرکز مشاوره و مددکاری در کشور، ۴۵ مرکز مشاوره در استان‌ها و ۱۴ مرکز مشاوره در حوزه پیشیگری از اعتیاد ایجاد شد./ تسنیم