رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت که آمار زنان عضو شورا در مناطق روستایی این استان در دوره پنجم ۴۰ درصد در مقایسه با از دوره چهارم بیشتر شده است .

علیرضا یونسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در دوره پنجم ۲۰۵ زن به عضویت شوراهای اسلامی روستاهای مازندران در آمدند.
آمار زنان عضو شورای چهارم در روستاهای مازندران ۱۷۲ نفر بود.
در مازندران از ۱۸ هزار نفر داوطلبی که برای انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی ثبت نام کرده بودند ، حدود ۶ درصد زن بودند که در مقایسه با دوره چهارم افزایش ۲۱ درصدی داشت .
** کاهش ۳۳ درصدی عضویت زنان در شورای شهرهای مازندران
معاون استاندار مازندران همچنین گفت که در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ، آمار زنان راه یافته به شورای شهرهای مازندران ۳۳ درصد کاهش یافت .
وی افزود : هم اکنون ۲۴ زن عضو شوراهای اسلامی در ۵۸ شهر مازندران هستند ولی در انتخابات دوره پنجم تنها ۱۸ نفر موفق شدند به این پارلمان محلی راه یابند.
یونسی گفت که در مجموع حدود ۲۵ درصد از زنانی که در مازندران نامزد شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند موفق به راهیابی به این نهاد شده اند.
براساس آمار هم اکنون هفت هزار و ۷۳۵ نفر در مازندران عضو شورای اسلامی شهر و روستا هستند. ۳۴۰ نفر از این تعداد عضو شورای ۵۸ شهر استان هستند.
بررسی آمار ستاد انتخابات مازندران نشان می دهد که حدود ۶ درصد از منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرها و کمتر از ۵ درصد منتخبین روستاییان در این نهاد مردمی را زنان تشکیل می دهند.
در سطح کشور حدود سه هزار نفر از اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها را در دوره چهارم زنان تشکیل می دهند.