ونگ وا:   طی روزهای اخیر فرماندار نکا طی مصاحبه ای، بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار در سرشماری ۱۳۹۵ جمعیت واجد شرایط رای در شهرستان نکا را ۹۰۳۷۸ نفر اعلام کرد.

این موضوع این بار بهانه یکی از سایتهای حامی دلواپسان شهرستان قرار گرفت تا تخریب و تشکیک به آمارهای دولتی را نشانه بگیرند و در صدد تخریب دولت برایند.

آنهامعتقدند آمار ثبت احوال غیر از این رقم بوده و واجدیدن شرایط رای دهنده درا حدود ۸۱ هزار نفر می دانند. و با تشکیک آمار فرماندار سعی در مخدوش کردن آمار ایجاد شائبه تقلب انتخاباتی و یا شاید به فکر فتنه جدید در کشور می باشند.

همیشه در کشور آمار دقیق واجدین شرایط رای دهندگان در سطح شهرستانها و استانها مرکز آمار بوده است. مرکز آمار نیز بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در هر پنج سال آمار را به مردم اعلام می کند.

جمعیت امروز نکا بر اساس سرشماری سال ۹۵ نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر بوده و آماری که مسئولان برای انتخابات مجلس در سال ۹۴ اعلام می کردند بر اساس سر شماری سال ۹۰ بوده که جمعیت نکا حدود ۱۱۱ هزار نفر اعلام شد

بنابراین اولا ثبت احوال واجدین شرایط رای دهنده یک شهرستان را اعلام کند شاید آمارش برای کل کشور درست باشد اما برای شهرستان یا استان خیر. چون جمعیت بین شهرها و استانهای مختلف دائما در حال مهاجرت هستند. هیچ وقت مهاجرت در ثبت احوال ثبت نمی شود.

دوما، دهه های اخیر کشور با کاهش زادو ولد مواجه بود و جمعیت کشور به سمت میانسالی رشد داشته است بنابراین اگر در ۱۰ سال قبل حدود ۶۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال بوده و واجد شرایط رای دادن، امروز حدود ۷۵ درصد بالای ۱۸ سال شده اند یعنی حدود ۲۵ درصد جمعیت طی ۱۸ سال اخیر متولد شده اند. این رقم ممکن است در ۱۸ ساله قبل آن حدود ۳۵ درصد باشد اگربعنوان مثال رشد جمعیت در نکا طی ۵ سال حدود ۷ درصد بود رشد واجدین شرایط رای ممکن است ۱۵ درصد باشد این موضوع کاملا طبیعی است.

نکته سوم اینکه فرماندار براساس گزارش رسمی مرکز آمار واجدین شرایط را در مصاحبه خود اعلام کرده است. همکار محترم رسانه ای هر نوع تشکیک و ایجاد شبهه در آمار رسمی بخصوص در ایام انتخابات باعث سلب اعتماد مردم و تشویش اذهان عمومی شده و جرم تلقی می گردد. چطور در دوستان شما در برخی مواقع امکان تقلب در انتخابات ایران را غیر ممکن می دانستند اکنون در آستانه انتخابات این نوع تلقی و شبهه افکنی چه معنی می دهد؟