حجت الاسلام مجید انصاری با انتقاد از سخنان سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده البسه کشف شده در منزل وزیر آموزش و پرورش گفت: نحوه پاسخگویی سخنگوی قوه قضائیه به این موضوع، اصل بی طرفی این قوه قضاییه را زیر سوال برده و نوعی تخریب دولت تلقی می شود.

 معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: در بحبوحه تبلیغات ریاست جمهوری، خبرنگاری از یک جریان خاص در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در خصوص یک موضوع مبهم که روز قبل آن اتفاق افتاده و هنوز زوایای آن مشخص نیست، سوال می کند که علی القاعده سخنگو با توجه به اینکه سوال در خصوص یک وزیر است و رئیس دولت نیز نامزد انتخابات است، باید با احتیاط و دقت نظر بیشتری پاسخ می دادند.
وی افزود: به عنوان یک حقوقدان معتقدم نوع پاسخ سخنگوی قوه قضاییه در جلسه اول، نوعی تخریب دولت و جانبداری تلقی شده و این موضوع را هم به آقای اژه ای متذکر خواهم شد.
به گفته وی، هزاران پرونده روزانه در دادگستری ها و محاکم قضایی تشکیل می شود، آیا اگر خبرنگاری در خصوص موضوعی که هنوز پرونده آن تشکیل نشده و زوایای آن مبهم است سوال کرد، سخنگو باید پاسخ دهد و آیا در سایر موارد نیز ایشان جواب می دهند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد: ایشان روز گذشته نیز در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره زوایای این موضوع که نزدیک به ۱۵ دقیقه آن از صدا و سیما پخش شد، با استناد به اینکه در جلسه هیات دولت به آن پرداخته شده، سخنانی را عنوان کردند.
حجت الاسلام انصاری افزود: این مساله در هیات دولت مطرح شد ولی آیا یک کلمه از مباحث در رسانه ملی انعکاس یافت که پاسخ آن داده شود، وزیر دادگستری در بخش تعزیرات این موضوع مصاحبه کرد و اعلام داشتند که قاضی تعزیرات در خصوص این پرونده رای به تبرئه داده که این مصاحبه نیز از صدا و سیما پخش نشد.
وی ادامه داد: پرداختن تفصیلی به این موضوع در هنگام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و پخش گسترده آن از رسانه ملی، نقض آیین نامه تبلیغات ریاست جمهوری است و اصل بی طرفی قوه قضاییه را زیر سوال می برد.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از نامزدهای انتخابات قاضی بوده و سمت رسمی قضایی دارند، این گونه سخنان، شائبه جانبداری دستگاه قضا از این ایشان را به اذهان متبادر می کند.
حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: سخنگوی قوه قضاییه باید در این زمینه با احتیاط بیشتری رفتار می کرد چرا که معتقدیم بیان این مساله به این شکل از نظر حقوقی و قضایی درست نبود. ایرنا