رئیس جمهوری گفت: مقصران و خاطیان حادثه انفجار معدن آزادشهر باید محاکمه و در صورت اثبات تقصیر یا قصور به اشد مجازات محکوم شوند.

به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی روز یکشنبه هنگام بازدید از معدن زمستان یورت آزادشهر در جمع معدنچیان و خانواده های آنان اظهار کرد: بی شک مقصران وقوع این حادثه تلخ پس از صدور حکم قضایی به مردم معرفی خواهند شد.
رئیس جمهوری با تصریح بر اینکه خسارت مالی قابل جبران است اما موضوع جان افراد متفاوت است؛ افزود: هیچ کس در قبال وارد شدن آسیب به جان مردم استثنا نیست و نباید از کنار این قصورها که به وارد شدن تلفات جبران ناپذیر منجر شد به آسانی گذشت.
وی بیان کرد: پیش از این قرار بود معاون اول رئیس جمهوری به گلستان بیاید و از این معدن آسیب دیده بازدید کند اما ترجیح دادم به واسطه گستردگی ابعاد فاجعه و خسارت های فراوان آن شخصا به منطقه بیایم و علاوه بر دیدن روند امداد رسانی با خانواده های معدنچیان جان باخته دیدار کنم.
روحانی افزود: تاکنون پیکرهای تعدادی از معدنچیان از داخل معدن خارج شده و هنوز تعداد کارگران دیگر داخل معدن معلوم نیست که جان این عزیزان به هیچ عنوان قابل جبران نیست.
وی ادامه داد: مطابق وظیفه دینی و شرعی در قبال جان مردم ایران مسوولیم و تلاش می کنیم تا حتی الامکان اندوه این مصیبت وارد شده را کاهش دهیم.
رئیس جمهوری همچنین با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی این حادثه گفت: همه مقامات و مسوولان کشور در غم شما شریک هستند و مقام معظم رهبری هم پیام تسلیت داده و برای شما نگران هستند.
رئیس جمهوری گفت: به وزرای مربوطه و استاندار گلستان دستور دادم زندگی همه کارگران بررسی شود، عقب ماندگی حقوقی آن ها جبران شود و اگر مشکل مسکن دارند برای تامین خانه آنان اقدام شود.
روحانی بیان کرد: استاندار گلستان موظف است به خانه تک تک جانباختگان رفته و مشکلات آن ها را بررسی و برای حل آن ها برنامه ریزی کند.
وی افزود: وزیر کار که مسوول پیگیری مشکلات کارگران و حادثه معدن آزادشهر است یک ماه دیگر به این منطقه می آید تا تمام وعده های داده شده را پیگیری و اجرای آن را رصد کند.