معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: درآمد سالانه کشاورزان با حمایت های دولت تدبیر و امید از ۱۰ میلیون ریال برای هر هکتار در سال ۹۲ به بیش از ۳۰ میلیون ریال در سال ۹۵ افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا عباس کشاورز شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی در ارومیه، افزود: افزایش درآمد کشاورزان در پی افزایش تولید ناشی از بهره وری در دولت یازدهم اتفاق افتاده است.
به گفته وی امنیت غذایی در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برای هر کشوری برخوردار بوده و این امنیت در ایران در هیچ برهه ای به جز دهه ۹۰ با بحران مواجه نشده بود.
وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون با حمایت دولت تدبیر و امید، وابستگی به واردات کشاورزی کاهش یافته، ادامه داد: با حمایت های دولت سطح زیرکشت گندم آبی کشور به علت کمبود منابع آبی و کاهش توان رویشی اراضی کشاورزی کاهش یافته و حدود ۲۰ درصد به بهره وری آب اضافه شده است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: صرفه جویی چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعبی آب از ابتدای دولت یازدهم تاکنون از مهمترین دستاوردهای این دولت در بخش کشاورزی است.
کشاورز افزود: کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره وری کشاورزان، تنوع کالاهای تکنولوژی و حمایت از کشاورزان با ارائه آموزش های صحیح از وظایف بخش کشاورزی در جامعه بوده و دولت یازدهم در تمامی این بخش ها دستاوردهای چشمگیر داشته است.
به گزارش ایرنا نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، آبیاری و آبرسانی شامگاه شنبه /۱۶ اردیبهشت/ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی پارک جنگلی ارومیه گشایش یافت.
بیش از ۸۰ موسسه و شرکت داخلی فعال در بخش کشاورزی و نمایندگان شرکت‌های معتبر خارجی و بین المللی در این نمایشگاه حضور دارند و حدود ۳۴ درصد از شرکت‌ها در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، ۳۳ درصد در حوزه آبیاری و آبرسانی و ۳۳ درصد ماشین‌آلات کشاورزی بوده و فعالیت ۱۳ درصد از شرکت ها نیز در زمینه های دانش‌بنیان و تحقیقاتی است.
شناخت بازار، ایجاد فضای رقابتی جهت ورود به بازارهای جدید، جذب سرمایه‌گذاری کشاورزی، تبادل اطلاعات و تجربه ها و انتقال یافته‌های علمی و فناوری‌های نوین، معرفی و ارائه محصول، معرفی کالا و خدمات جدید، سنجش توان رقابتی مشارکت‌کنندگان، تحقیق بازار و بازاریابی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.
برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بین المللی به شمار می‌رود و در این راستا چهار کارگاه آموزشی تخصصی کشاورزی با موضوعات مدیریت و توسعه کشاورزی حفاظتی، سورت، بسته بندی، بازاریابی و بازاررسانی محصولات باغی و تغذیه و دفع آفت ها و بیماری های باغات در محل نمایشگاه به صورت رایگان برگزار می‌شود.