قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به پیشرفت ۹۶٫۳ درصدی پروژه مسکن مهر در کشور، گفت: با تحویل بیش از ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیانٍ، بیشترین تحویل واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم بوده است.

  احمد اصغری مهرآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: این در حالی است که در زمان دولت قبل جمع واحدهای تحویلی به متقاضیان مسکن مهر ۶۹۰ هزار واحد بوده است.
وی با بیان این که هم اکنون ۲ میلیون و ۶۴ هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی است، بیان کرد: هم اکنون ۱۱۱ هزار واحد مسکن مهر متقاضی ندارد و ۱۲۶ هزار واحد در مرحله نیمه تمام قرار گرفته که از آن کمتر از ۱۰۰ هزار واحد در مرحله سفت و نازک کاری است و تلاش داریم تا پایان امسال تمام پروژه ها از جمله واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس به پایان برسد.
مهرآبادی افزود: خوشبختانه دولت در اواخر سال گذشته موفق شد هشت هزار میلیارد ریال(۸۰۰ میلیارد تومان) اسناد خزانه برای تکمیل آب و برق واحدهای مسکن مهر در اختیار وزارت نیرو قرار دهد و ۲هزار میلیارد ریال( ۲۰۰ میلیارد تومان) نیز نقدی برای آماده سازی این واحدها به وزارت راه و شهرسازی پرداخت شد که از آن یک هزار ۳۰۰ میلیارد ریال(۱۳۰ میلیارد تومان ) برای اتمام واحدهای مسکن مهر به شهر جدید پردیس اختصاص یافت.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر یادآورشد: پروژه مسکن مهر ابتدا برای ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد آغاز شد، اما در اجرا به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد افزایش یافت که هم اکنون ۲ میلیون و ۶۲ هزار واحد آن دارای متقاضی و ۱۱۱ هزار واحد بدون متقاضی است.
وی با بیان اینکه از ۸۲ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس حدود ۵۰ هزار واحد آن به اتمام رسیده است، گفت: هفته آینده تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف از جمله زنجان افتتاح می شود و افتتاح این واحدها ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: در دولت تدبیر و امید به طور میانگین سالیانه ۲۱۲ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده و ۱۱۰ هزار واحد نیز آماده افتتاح است، اما به علت مشکلات آب و برق تاکنون به بهره برداری نرسیده است.
مهرآبادی با بیان این که در دولت یازدهم برای بیش از ۶۱۷ هزار واحد مسکن مهر سند صادر شده است، تصریح کرد: به طور میانگین سالیانه برای ۱۵۴ هزار واحد مسکن مهر سند صادر شده و تعداد ۸۳۵ هزار واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده که به طور میانگین سالیانه ۲۰۹ هزار واحد بوده است و این نشان می دهد ۸۷ درصد واحدهای مسکن مهر که فروش اقساطی شده در زمان دولت یازدهم بوده است.