معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه قبل از آغاز به کار دولت تدبیر و امید، اقتصاد ایران زمین گیر شده بود،گفت:دولت روحانی بامشورت اقتصاد دانان ،استادان دانشگاه و تجربه گذشتگان به چرایی تورم پی برده،شوک نفتی، مسائل بین المللی و مشکلات اقتصادی را بدرستی مدیریت کرد.

حجت الاسلام مجید انصاری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران در محل سالن دانشگاه علوم پزشکی ساری افزود: دولت با شناسایی تهدیدات و توانمندی های بالقوه و ظرفیت قابل استحصال کشور فرصت های از دست رفته را احیاء کرد و با توزیع عادلانه منابع و با مطالعه درست و هدف گذاری صحیح به دستاوردهای بزرگی دست یافت.
وی به گسترش تهدیدات دشمن ، تهمت به ایران مبنی برساخت بمب اتمی و قرار گرفتن ایران ذیل فصل هفتم شورای امنیت اشاره کرد و گفت: آنان بنا داشته اند که ایران را به زانو در بیاورند و تحریم ها را به سمت نفت در برابر غذا ببرند.
انصاری توضیح داد: این مساله یعنی صادرات نفت به ۴۰۰هزار بشکه در روز و زیر نظر سازمان ملل برسد و با پول نفت برای مردم غذا و دارو تهیه کنند.
وی با بیان اینکه دولت روحانی با بکار گیری برجسته ترین افراد حقوقی، اقتصادی و دیپلماتیک توانسته برنامه های تهدید آمیز دشمنان را خنثی کند، گفت: رئیس جمهوری دولت یازدهم به خوبی با مواضع و حربه های دشمنان آشنا بوده و است.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در طول ۱۸ماه فعالیت شبانه روزی تیم دیپلماتیک ، تیرهای سهمگین از پشت به این دولت وارد شده بود، گفت: در دشوارترین مراحل مذاکره از داخل خنجر خوردیم اما با هدایت مقام معظم رهبری و با تعیین نقطه قرمز از سوی ایشان و با تجربه شخص رئیس جمهوری کاری شد کارستان و تهدید تبدیل به فرصت شده است.
انصاری اظهار کرد: در مذاکرات هسته ای اجماع جهانی علیه ایران شکست و این یک حقیقت آشکار است و در گام بعدی پس از نتایج مذاکرات هسته ای، دولت احساس کرد که اقتصاد ایران به کار اورژانسی نیاز دارد و توانست تورم ۴۰ درصدی را به تک رقمی برساند.
وی با بیان اینکه در طول یکسال ۴۴درصد ارزش پول کشور در دولت قبلی کاهش یافته بود، گفت: تورم کشور را به زانو درآورده بود.
معاون حقوقی رئیس جمهوری با انتقاد از برخی ها که این دولت را دولت خسته اعلام می کنند، گفت: این دولت خسته نیست زیرا توانست به خودکفایی برخی محصولات کشاورزی برسد، ایجاد ۲۱هزار تخت بیمارستانی ، اجرای طرح تحول سلامت و خدمات بهداشتی و درمانی را به درستی انجام دهد.
انصاری اظهار کرد: این دولت در اوج بدهکاری های سنگین و درآمد پایین ، توانست به این دستاوردهای های بزرگ برسد.
وی به حضور وزرا در مناطق محروم و مرزی کشور در تعطیلات پایان هر هفته اشاره کرد و بیان داشت: این خدمات چشم بندی نیست .
وی کار مبتنی بر عقل در دولت یازدهم را عامل دستاوردها در شرائط سخت اقتصادی و سیاسی داخلی و بین المللی دانست و گفت: این دولت توانست بدون توجه به حاشیه ها و آماج تهمت کار کند و وقت خود را صرف پاسخگویی به این خرافات نکرد و البته اینکه خدمات دولت کمتر رسانه ای شده است را می پذیرم.
انصاری در بخش دیگر افزود : دشمنان ما از حربه یاس آفرینی ، خالی کردن دل مردم ، کشتن روحیه امید جوانان و گسستن پیوند مردم با رهبری همچنان استفاده می کنند ، پس امید مردم را تخریب نکنید و در میدان دشمنان بازی نکنید،تا امید مردم از بین نرود.
وی با تاکید بر این نکته که خدمات ارزشمند دولت در زمان تبلیغات نیز باید به مردم گفته شود، گفت: دوازدهمین دوره رئیس جمهوری بهار آزادی ،اعتماد به نفس و بهار اتکا به رای یک یک ملت ایران در مهندسی سیاسی برای برگزیدن شخص رسمی دوم کشور است .
انصاری با بیان اینکه باید قدر خدمت به مردم را در نظام اسلامی بدانیم، به مدیران دستگاههای اداری مازندران گفت : اینکه خداوند شما را در جایگاهی قرار داده است تا بخشی از احتیاجات مردم با گام های شما برطرف می شود و تدبیر فردی و جمعی شایسته شما بی نیازی مردم را رقم بزند ،
وی تصریح کرد: نکند از سر سیری و دل زدگی مشکلات مردم را بیشتر کنید، صد البته مدیران دولت تدبیر و امید قدر این نعمت را می دانند.
معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینکه این روزها با آغاز تبلیغات انتخابات رئیس جمهوری به مجموعه بزرگ دولت تدبیر و امید ظلم می شود، اظهار داشت: از همه نامزدها ،مسئولان ستادها و طرفداران انها می خواهیم که پیام بعثت را در تبلیغات مراعات کنند.
وی تبلیغات را صحنه صداقت، امانت ، عدالت ،انسانیت و تقوای نامزدهای رئیس جمهوری توصیف کرد و گفت: مردم هوشمند و داورانی بصیر با انصاف هستند، و سخنان نامزدها در سفرهای استانی وبرنامه های صدا و سیما و رسانه ها را به درستی تحلیل می کنند.
انصاری اظهار داشت: مردم به خوبی کم انصافی و بی انصافی ها را در داوری ها خود می فهمند و واکنش نشان خواهند داد.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم عدالت و انصاف ، شعار ، تخریب و عوام فریبی را از یکدیگر می شناسند ، گفت: مردم در میدان تجربه مردم سالاری دینی در ۳۸ سال گذشته به رشد و بلوغ سیاسی رسیدند ، برنامه ها را در ترازوی عمل نه در خیال می سنجند و با امکانات و واقعیت های عرصه داخلی و بین المللی قضاوت می کنند.
وی با انتقاد از برخی تخریب گران گفت: اگر امنیت ایران بالاتر از کشورهای اروپایی است اگر در میان شعله های خشونت ، ترور درمنطقه خاورمیانه ، درامان هستیم بدون تدبیر درست ، تخصیص اعتبار ریالی و ارزی و پشتیبانی دیپلماتیک دولت یازدهم بوجود نمی آمد.
وی گفت: دولت روحانی انواع تهدیدها ، کمبودها و نارسایی ها را اولویت بندی کردو با حوصله ، مشاوره و بکارگیری نیروهای توانمند و مدیران فراجناحی توانست اقتدار کشور را بالا ببرد و این اقتدار با رای مردم تداوم خواهد یافت.
به گزارش ایرنا مهمترین برنامه سفر یکروزه انصاری به مازندران شرکت در جشنواره تجلیل از فرهیختگان جوان استان و حضور در نشست شورای اداری استان است.
افتتاح کارخانه تولید خوراک ماهی و نشست خبری با خبرنگاران استان مازندران پایان بخش برنامه سفر یکروزه معاون حقوقی رئیس جمهوری به مازندران اعلام شد.