معاون اول رییس جمهوری، ایران و گرجستان را دارای یک حوزه تمدنی و فرهنگی دانست و گفت: اشتراکات بین دو ملت بسیار زیاد است و در بسیاری از مسایل منطقه ای و بین المللی مواضع مشترک دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در نشست مشترک خبری با گیورگی کویریکاشویلی نخست وزیر گرجستان که در تهران به سر می برد، افزود: بستر مناسبی برای توسعه همکاری های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور بوجود آمده است.
وی ادامه داد: در سفر نخست وزیر گرجستان در زمینه توسعه روابط اقتصاد، سیاسی، علمی و فرهنگی گفت وگوهای خوبی انجام شد. در زمینه اقتصادی، در گذشته اقداماتی صورت گرفته بود که در حال مذاکره بودیم و می بایست گزارش آن ارائه می شد و تصمیماتی برای پیشرفت کارها اتخاذ می کردیم.
جهانگیری گفت: مهمترین بحث موضوع کریدور شمال به جنوب و اتصال خلیج فارس به دریای سیاه است که از مسیر ایران، ارمنستان، گرجستان و یا ایران ، آذربایجان و گرجستان خواهد بود.
وی اضافه کرد: همچنین ایجاد کریدور انرژی، انتقال شبکه برق روسیه، گرجستان، ارمنستان و ایران به یکدیگر در فصول سرما و گرما به منظور تبادل انرژی از دیگر موضوعات است.
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: به منظور فعال شدن روابط بانکی برای تسهیل در جهت تجارت دو کشور نیز تاکید شد که امیدواریم سریعتر به نتیجه برسد.
جهانگیری با اشاره به امضای چهار سند همکاری بین مقامات دو کشور و این که در زمینه گردشگری، صنعت، کشاورزی و مسائل فرهنگی گفت وگوها و تصمیمات خوبی میان دو کشور گرفته شد، اظهار کرد: اراده سیاسی در دولت و مقامات عالیرتبه دو کشور در جهت توسعه روابط در همه ابعاد بدون هیچ محدودیتی وجود دارد.
وی تصریح کرد: مطمئنا سفر نخست وزیر گرجستان به تهران نقطه عطفی در توسعه روابط دو کشور خواهد بود.