وزیر نفت از آغاز تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس در هفته جاری خبر داد و گفت: برگزاری انتخابات برای خارجی ها مهم و تعیین کننده است و این مردم هستند که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت تعیین می کنند شرکت های خارجی به ایران بیایند یا نه.

    «بیژن زنگنه» روز شنبه در حاشیه همایش بین المللی صنعت پتروشیمی در جمع خبرنگاران درباره راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: نخستین تولید بنزین از این پالایشگاه از اواسط هفته جاری آغاز می شود سپس به صورت مستمر تولید از آن انجام می شود.
وزیر نفت درباره افتتاح رسمی این پالایشگاه افزود: به دنبال کارهای نمایشی نیستیم و تا از پایداری روند تولید اطمینان نیابیم، اقدام به افتتاح رسمی نمی کنیم.
وی درباره برگزاری مناقصه های بین المللی میدان های نفتی، گفت: مناقصه های محدود با حضور حدود پنج یا ۶ کشور برگزار می شود که ابتدا پیشنهادهای فنی و سپس مالی دریافت می شود.
زنگنه افزود: پیش از این تفاهمنامه هایی با شرکت های بین المللی به امضا رسیده که پیشنهادهای فنی آنها در حال آماده سازی یا بررسی است.
وزیر نفت درباره مذاکره با شرکت های هندی برای واگذاری میدان گازی «فرزاد بی» گفت: زمان زیادی صرف مذاکره با آنها شد اما از آنها چیزی نصیب کشور نمی شود.
وی افزود: البته هنوز مذاکره به پایان نرسیده و نتیجه نهایی به نظر و پیشنهاد طرف هندی بستگی دارد.
زنگنه از تمایل گازپروم روسیه برای مشارکت در توسعه میدان «فرزاد بی» خبر داد و افزود: گازپروم روسیه برای توسعه این میدان اعلام آمادگی کرده و قرار است در این میدان یک چاه اکتشافی نیز حفر شود.
وزیر نفت درباره توسعه لایه نفتی پارس جنوبی گفت: برای توسعه این لایه نفتی، به جز شرکت مرسک دانمارک پیشنهاد دیگری ارایه نشده است که برای تولید ۱۰۰ هزار بشکه نفت در روز پیشنهاد کرده است.
وی با بیان اینکه توسعه میدان های مشترک برای ایران در اولویت است، افزود: هنوز مشکلاتی برای همکاری وجود دارد که بخشی از آن مشکلات جنبه روانی داشته و بخش دیگر مربوط به احتیاط بانک های خارجی است.
وی با تاکید بر نقش مهم انتخابات ریاست جمهوری گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات برای امنیت و اقتدار ایران تعیین کننده خواهد بود.
وزیر نفت افزود: چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و میزان مشارکت آنها در اجرای برنامه ها تعیین کننده خواهد بود.
وی با بیان اینکه سرنوشت خود را تعیین کنند، افزود: ما کشوری مقتدر با رهبری حکیم داریم، دنیا در انتخابات مشاهده می کند که دولت چه میزان اقتدار خواهد داشت.