عضو شورای شهر ساری:

عضو شورای شهر ساری گفت: دسترسی مردم به مسئولان برای رفع مشکلاتی که نیازمند ورود جدی و پاسخگویی آنها است به سختی صورت می گیرد.

به گزارش ونگ وا، علی اکبر زلیکانی در جمع بانوان جوان با اشاره به اینکه شهر ساری قابلیت بالایی برای پیشرفت در مسائل مختلف دارد اظهار کرد: بسیاری از ظرفیت های مهم و چهره های نامدار شهر، محلی برای عرضه فعالیت های خود ندارند.

 وی به گسترده بودن مسائل و مشکلات در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: شهروندان به صورت داوطلبانه با تسهیل در امور به پیشرفت و توسعه شهر کمک کنند.

 مهندس زلیکانی انتخابات را فرصت مناسبی برای اجرای برنامه های مختلف در امور شهری بر شمرد و گفت: در دنیای امروز مشارکت مردمی یکی از راه های رسیدن به پیشرفت و توسعه است.

 فاصله زیادی برای پیشرفت و توسعه شهر داریم

 عضو شورای شهر ساری در ادامه تصریح کرد: انتخابات فرصت خوبیست تا اعضای شورای اسلامی شهر با حضور مجدد در آن عملکردشان را در معرض نظارت عمومی قرار دهند.

 این مسئول با اشاره به اینکه باید از کوچکترین فرصت ها بیشترین بهره را برد خاطر نشان کرد: حرکتی که برای پیشرفت و توسعه شهر ساری شروع شده باید با سرعت ادامه یابد و این امر مستلزم حمایت همه جانبه شهروندان است.

 مهندس زلیکانی به حجم انبوه فارغ التحصیلان دانشگاهی و مشکلات بیکاری آنان در جامعه اشاره کرد و گفت: اشتغال یکی از چالش های مهم پیش روی جوانان است که در طول روز مراجعات زیادی در این زمینه داریم.

 عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه در طی مدتی که وارد فضای انتخابات شدیم  رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری د رحوزه خدمات شهری بسیار بالا است اظهار کرد: افتتاح پروژه های عمرانی و فرهنگی شهر ساری در شان مردم بوده و باید چندین برابر شود.

 ارتقا بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری در سالجاری

 این مسئول به ارتقا سطح شاخص ها در حوزه های مختلف از جمله جمع آوری و دفع آبهای سطحی، رفع معضل ترافیک شهری و افزایش سرانه فضای سبز در سطح شهر ساری اشاره کرد و گفت: در گذشته عملکرد مدیران برای پیشرفت شهر بسیار ضعیف و ناچیز بوده است.

 مهندس زلیکانی در ادامه با اشاره به اینکه مطالبه گری مردم برای پیشرفت و آبادانی در جهت آرمان های شان است تصریح کرد: اتفاقات رخ داده در پی انتظارات شهروندان از اعضای شورا و شهردار ساری بوده است.

 وی از ارتقا بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری از ابتدای شورای چهارم در شرایط نامناسب اقتصادی خبر داد و افزود: اگر اتفاقات ۵ ساله مدیریت شهری مرور شود خواهیم دید بودجه شهرداری ساری در سال ۹۱ قریب به ۷۹ میلیارد تومان بوده است.

 ارتقا بودجه بدون اعمال فشار به مردم بوده است

 عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی بر عهده مدیران شهری است خاطر نشان کرد: دو امر تولید و اشتغال که دغدغه اصلی مردم است بر عهده دولت بوده و بر اساس قانون رفع معضل بیکاری وظیفه مدیریت شهری نیست.

 این مسئول در ادامه افزود: دو سال آخر فعالیت شورای شهر و شهرداری ساری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار امسال بوده است.

 مهندس زلیکانی اظهار کرد: دسترسی مردم به مسئولان برای رفع مشکلاتی که نیازمند ورود جدی آنها است به سختی صورت می گیرد.

 وی تصریح کرد: علی رغم افزایش تعداد خودرو در سطح شهر ساری وضعیت ترافیک نسبت به ۲۰ سال گذشته روان تر شده است.

 مهندس زلیکانی به ایجاد گذرگاه های عابر پیاده در معابر شهر ساری اشاره کرد و گفت: در راستای بهسازی فضای سبز و اصلاح هندسی گام های موثری برداشته شده است.

 شهرداری نهادی خودگردان است

 عضو شورای شهر ساری خاطر نشان کرد: امروز با افتخار میگویم که تلاش مدیریت شهری برای ارتقا بودجه ۵۲۵ میلیاردی در سال ۹۵ به وقوع پیوسته و با اجرای متمم  ۶۰ میلیارد تومانی بودجه به ۵۸۵ میلیارد ارتقا یافته است.

 وی در ادامه گفت: هیچ شهری به اندازه مرکز استان نتوانست بودجه را به اندازه ۲۰۰ میلیارد تومان محقق کند بودجه تمام شهرهای مازندران زیر ۱۰۰ میلیار تومان بوده است.

 مهندس زلیکانی با اشاره به اینکه شهرداری نهادی عمومی، غیر دولتی و خودگردان است افزود: درآمدهایی که در قبال خدمات زباله عوارض نوسازی  و… از مردم وصول می شود کمتر  از شهرهایی دیگر مازندران است.

این مسئول در پایان گفت: در استفاده از ظرفیت های شهری و برای بالا بردن رادمان اشتغال به سراغ پروژه های اشتغال زا در دو سال آخر فعالیت خدمات شهری رفتیم.