مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران وجود سرعت گیرهای غیرمجاز در محورهای ارتباطی استان را عامل کاهش ایمنی دانست و گفت: بر اساس تصمیم شورای ترافیک و حمل و نقل ،طرح ضربتی تخریب وبرچیده شدن سرعت گیرهای غیرمجاز هفته جاری در استان آغاز شده است.

به گزارش   روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، احمد آفرین محمدزاده افزود : با توجه به مصوبه کمیته ایمنی حمل و نقل استان باید در اسرع وقت اقدامات درخور توجه ای از سوی فرمانداران ، شهرداران و رؤسای ادارات تابعه در خصوص برچیده شدن این سرعت گیرها صورت بگیرد.
وی ضمن تاکید بر اهمیت برقراری ایمنی جاده های مازندران اظهار داشت: با توجه به حجم بالای ترافیک در استان می طلبد تا با همدلی و مشارکت همه جانبه گام های ارزنده ای در جهت افزایش ضریب ایمنی جاده های پر تردد استان برداشت.
محمد زاده گفت: ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران جاده ای عاملی موثر در جهت کاهش سوانح رانندگی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خواستار توسعه و آموزش فرهنگ صحیح رانندگی در استان شد و تصریح کرد: از آنجا که حفظ ، نگهداری و ایمن سازی راههای موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی این اداره کل است ،آمادگی کاملی برای بسیج تمام امکانات ، ماشین آلات ونیروهای راهداری نسبت به برچیده شدن این سرعت گیرها بوجود آمده است.
محمدزاه خاطر نشان ساخت : وجود سرعت گیر ها دغدغه اصلی شهروندان و مسوولان شده و این اداره کل تمامی سرعت گیرهای غیر مجاز برون شهری را حذف و یا در حال شناسایی و از بین بردن آن است.
وی با بیان اینکه ایمنی راه به مدیریت صحیح بستگی دارد، افزود: نصب انواع علائم و تابلو ها ،رعایت حریم ، ایجاد شانه خاکی و استاندارد شیب جاده از مهمترین مقولاتی است که با اجرای درست آن ایمنی راه ارتقاء می یابد.
وی ضمن قدردانی از تلاشهای همه دست اندرکاران بخش های مختلف حمل و نقل به خصوص راهداران پر تلاش ، پیاده نمودن روشهای صحیح و مناسب مدیریتی ،اطلاع رسانی ، تبلیغات از طریق رسانه ها را از برنامه های مهم برای کاهش سوانح رانندگی دانست.
مازندران حدود ۱۰ هزارو ۷۰۰کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.