پیش‌بینی هوایی صاف تا روز چهارشنبه در مازندران
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: انتظار داریم تا روز چهارشنبه شاهد افزایش دما و وزش باد گرم به‌ویژه در ارتفاعات برخی مناطق استان باشیم.

به گزارش ونگ وا، احمد اسدی، اظهار کرد: پیرو اخطاریه و اطلاعیه قبلی اداره‌کل هواشناسی، پس از افزایش محسوس و کم‌سابقه دما به‌دنبال آن از جمعه شب شاهد افزایش ابر، وزش باد، کاهش دما و بارندگی در آسمان مازندران بودیم.

وی با بیان اینکه بارش در ارتفاعات غربی به‌صورت رگباری و شدید بوده است، اضافه کرد: در برخی مناطق این بارش‌ها موجب جاری شدن سیلاب در ارتفاعات استان شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: بیشترین بارش از ایستگاه‌های هواشناسی از سیاه‌بیشه با ۱۲ و کجور و بلده با ۶ میلی‌متر بوده اما براساس ایستگاه باران‌سنجی بیشترین بارش از ارتفاعات رامسر به میزان ۶۰ میلی‌متر گزارش شد.

این مسؤول بیان کرد: بیشینه دما طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به بلده با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما نیز مربوط به بلده با دو درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

اسدی یادآور شد: همچنین دمای هوای شهرستان ساری طی این مدت بین حداقل ۹ و حداکثر ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته با خروج سامانه بارشی از میزان ابرناکی آسمان استان کاسته شد، اضافه کرد: امروز جو پایداری در آسمان مازندران حاکم شد و این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران افزود: انتظار داریم تا روز چهارشنبه شاهد افزایش دما و وزش باد گرم به‌ویژه در ارتفاعات برخی مناطق استان باشیم.

این مسؤول تصریح کرد: از بعدازظهر چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه با عبور موج کم و بیش ناپایدار انتظار داریم شاهد افزایش برف وزش باد و رگبارهای پراکنده بهاری در آسمان مازندران باشیم.

اسدی با اعلام اینکه بعدازظهر پنج‌شنبه از ناپایداری هوای استان کاسته می‌شود، اضافه کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای جمعه و شنبه آسمان مازندران عمدتاً صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته‌جاری احتمال مه صبحگاهی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.