قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ادامه روند اعطای بسته تسهیلات رونق تولید در سال جاری تاکید کرد و گفت: امسال شش هزار واحد صنایع تبدیلی کشور که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، از اولویت دریافت تسهیلات برخوردارند.

 رضا رحمانی روز شنبه در همایش توسعه منطقه ای مازندران با رویکرد اقتصاد مقاومتی در نور گفت:امسال برای نوسازی و بازسازی ۵ هزار واحد صنعتی و ۱۰۰ هزار واحد تولیدی صنفی کشور تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی بدون اشاره به میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی و تولیدی درکشور افزود : پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی در راستای ارتقای بهره وری و افزایش صادرات کشور اجرایی می شود.
وی اظهار امیدواری کرد که مازندران با توجه به ظرفیت ها موجود و تحریک تب بازار خارجی بتواند با جذب این اعتبارات به عنوان پیشتاز در صادرات گام بردارد.
قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از ۲۴ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی کشور گفت: این حمایت ها برای ارتقای انگیزه تولیدکنندگان با همت دولت تدبیر و امید انجام شد.
رحمانی اظهار داشت: دولت یازدهم تاکنون ۵ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی جدید و ۳۳ پروژه کلان ملی را در حوزه معادن راه اندازی کرده است.
قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین از راه اندازی ۷۰ شهرک صنعتی جدید در کشور خبر داد و گفت: دولت یازدهم با اجرای طرح رونق تولید توانست بعد از ۶۰ سال تراز صادرات کشور را مثبت کند.
همایش یک روزه توسعه منطقه ای مازندران با رویکرد اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولان کشوری ، استانی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نور در حال برگزاری است.
پیش از برگزاری این همایش نشست های تخصصی طی ۲ روز گذشته با حضور رئیس و اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی مسئولان استان مازندران در مجتمع رفاهی و تفریحی شرکت نفت در محمودآباد برگزار شده بود.
شهرستان نور با یکصد هزار نفر جمعیت در غرب استان مازندران قرار دارد./ ایرنا