معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: وزارت کشور، قوه قضائیه و شورای نگهبان به طور جد بر اقدامات تبلیغاتی و تخریبی که دارد صورت می‌گیرد علیه هر کس که باشد نظارت کنند و برخورد لازم را انجام دهند.
مجید انصاری در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که مجمع روحانیون مبارز درباره نامزد مورد حمایت خود در انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی اعلام نظر می کند؟ گفت: مجمع روحانیون مبارز با شورای مشورتی اصلاح طلبان هماهنگ است. شورای مشورتی اصلاح طلبان زیر نظر رئیس جمهور دولت اصلاحات فعالیت می کند.
وی افزود: شورای مشورتی اصلاح طلبان نظر خود را درباره نامزد مورد حمایتش در انتخابات ریاست جمهوری قبلا اعلام کرد و گفت به طور قاطع از آقای روحانی حمایت می کند و مجمع روحانیون مبارز نیز همین رویکرد را دنبال می کند.
معاون حقوقی رئیس جمهور درباره انتقادهایی که رقبای احتمالی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به عملکرد دولت یازدهم مطرح می کنند نیز یادآور شد: متأسفانه تخریب دولت از ابتدا توسط بعضی جریانات خاص انجام می شد و برخی رسانه هایی که به نوعی وابسته به نهادهای خاص هستند و از بیت المال استفاده می کنند در طول ۳ سال و ۸ ماه گذشته همواره دولت یازدهم را تخریب می کردند و حالا این تخریب ها تشدید شده است. متأسفانه رعایت اخلاق سیاسی و قانون را هم نمی کنند.
وی ادامه داد: به نظر من کاری که روزهای اخیر تحت عنوان مناظره در صدا و سیما شاهدیم امر جدیدی است چون می بینیم فردی می آید بحثی را درباره دولت مطرح می کند بدون آنکه نماینده ای از دولت در آنجا باشد. در واقع هر دو طرف بحث را خودشان تعیین و دعوت می کنند.
عضو مجمع روحانیون مبارز تأکید کرد: اگر اینها مناظرات انتخاباتی است، اول باید نامزدها معلوم شوند بعد کاندیداها یا نمایندگان رسمی آنها با هم بنشینند مناظره کنند الان به نظر می رسد نمایندگان صدا و سیما به طور موافق و مخالف دارند با هم بحث می کنند و پایه مشترک حرف شان هم تخریب دولت است.
وی افزود: اگر قرار است صدا و سیما عملکرد کاندیداهای احتمالی را نقد کند باید شامل همه باشد یعنی اگر کسی در قوه قضائیه، شهرداری، مجلس، دولت یا هر نهاد و ارگان دیگری بود باید عملکردش در همان مقطع زمانی ارزیابی شود. اینکه به بهانه مناظره انتخاباتی عملکرد دولت یازدهم که مستقر است نه نقد بلکه تخریب یکجانبه شود این به نفع نظام و به نفع انتخابات نیست.
انصاری تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم نشاط و شور انتخاباتی ایجاد شود. همان طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی عیدشان تأکید کردند باید بستری برای برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونی فراهم شود اینکه مردم را نسبت به وضع موجود ناامید و شخص رئیس جمهور و دولت مستقر را تخریب کنند این موجب نشاط انتخاباتی نمی شود.
معاون رئیس جمهور گفت: ما انتظار داریم وزارت کشور، قوه قضائیه و شورای نگهبان به طور جد بر اقدامات تبلیغاتی و تخریبی که دارد صورت می گیرد علیه هر کس هم که باشد نظارت کنند و برخورد لازم را انجام دهند. فضای کشور نباید ملتهب شود، به عبارت بهتر نباید جریاناتی برای دستیابی به اهداف سیاسی خودشان دنبال این باشند که فضا و افکار عمومی را متشنج کنند.