مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از واردات ۲ هزار کیلومتر ریل از طریق فاینانس خبر داد و گفت: تا پایان امسال ۹۰۰ کیلومتر خط‌ آهن به بهره برداری می رسد.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، «خیرالله خادمی» افزود: پیش از این متوسط افتتاح خط آهن در کشور سالیانه حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده است.
خادمی ادامه داد: بیشتر خطوط ریلی در مرحله روسازی قرار دارند و تلاش می شود در نیمه نخست امسال ریل گذاری این مسیرها از محل ۲ هزار کیلومتر ریل به پایان برسد.
این مسوول درباره افتتاح بخشی از محور هراز، آزادراه منجیل- رودبار و محور تهران- فیروزکوه- قائمشهر گفت: با این اقدام بخشی از گره‌های ترافیکی محورهای شمال کشور در آستانه نوروز گشوده شد.
وی اعلام کرد:‌ بهره‌برداری از قطعات اول آزادراه تهران- شمال، کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه اراک- خرم‌آباد و همت- کرج بخش دیگری از برنامه‌های ما برای سال جدید در حوزه آزادراهی کشور است.
خادمی افزود: در خط‌ آهن تهران- همدان به طور متوسط روزانه یک هزار و ۱۵۴ متر ریل گذاری می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از افزایش مقدار اختصاص یافته قیر به سه میلیون تن در قانون بودجه خبر داد و گفت:‌ در سال جدید با اینکه کشور با کمبود نقدینگی روبروست تلاش می کنیم با برنامه ریزی مناسب و اختصاص ۱۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی، ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و تامین اعتبار مورد نیاز از محل سایر منابع، برنامه های اقتصاد مقاومتی و اهداف شرکت محقق شود.
به گزارش ایرنا، اکنون طول آزادراه های کشور به بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر رسیده است.
دولت در نظر دارد برای تسهیل تردد با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی طول آزادراه های کشور را افزایش دهد.