وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی را انتخاباتی دانست و گفت: ادعای پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی دروغی بزرگ است که نه تنها خوشبختی برای جامعه به همراه نخواهد داشت بلکه ظلمی بزرگ به قشر ضعیف جامعه خواهد بود.

‘علی ربیعی’ روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در مشهد افزود: پرداخت چند صد هزار تومان یارانه به مردم و پس گرفتن چهار برابر آن بعد از چند ماه به اشکال مختلف و ایجاد هزینه ، هنر نیست.
وی گفت: هدف عده ای که پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی را به عنوان راه حل رونق اشتغال مطرح می کنند، انتخاباتی است.
ربیعی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به دلیل آشنانبودن با جار و جنجال نمی تواند دستاوردهای خود را نشان دهد، تصریح کرد: ما توانسته ایم با ایجاد اشتغال و طرح های کارآفرینی، ضمن حفظ کرامت مردم، به آنان خدمت کنیم.
وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت همیشه از نقد استقبال کرده است، اظهار کرد: دولت هیچ گاه در مقابل نقدها جبهه نگرفته و معتقد است که نقد موجب رشد و پیشرفت می شود.
ربیعی با ابراز تاسف از برخی انتقادات مغرضانه از دولت تدبیر و امید گفت: رشد حدود ۸ درصدی، تورم تک رقمی و اقدام بزرگ در بخش اشتغال دستاوردهای بی نظیر دولت یازدهم هستند که بسیار کم رنگ جلوه داده شده اند.
وی اشتغال های ایجاد شده را مدیون رشد اقتصادی کشور اعلام کرد و اظهار کرد: فراهم شدن شرایط بین المللی مناسب در ارتقاء وضع اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت بود که این دولت توجه ویژه ای به آن داشت.
ربیعی خاطرنشان کرد: قصد داریم با تکیه بر اقتصاد غیرنفتی، از اشتغال به تولید و رشد و توسعه دست پیدا کنیم.
وی گفت: دولت در سال گذشته با توزیع شیر در مدارس، غذای گرم در برخی مهدکودک های حاشیه شهر و توزیع سبد کالا حدود یک هزار میلیارد تومان برای رفع سوء تغذیه هزینه کرده است.
ربیعی ادامه داد: ۱۱میلیون نفر از حاشیه نشینان شهرها دفترچه بیمه دریافت کردند که با ۱۰برابر کردن ارزش بیمه آنها بار بزرگی از دوش این قشر از جامعه برداشته شد.
وی ادامه داد: دولت عزم خود را برای ریشه کنی بیکاری جزم کرده و اکنون با ارائه طرح های مختلف از جمله طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) گامی بلند در این راستا برداشته است.
وی توجه به درآمدهای غیرنفتی در دولت یازدهم را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: در طرح تکاپو توجه به ظرفیت های استان ها مدنظر بوده و با توجه به اینکه در مسیر تولید محتوا گام برمی دارد به درستی توانسته است این شاخصه را اجرایی کند.
ربیعی در بخش دیگری از این مصاحبه با تاکید بر اینکه جوانان خلاق خراسانی می توانند در بازارهای جهانی خوش بدرخشند، خاطرنشان کرد: ۸۰۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان ، فضا را برای اشتغالی پایدار فراهم کرده است.
وی ایجاد اشتغال برای ۲۸۰ هزار نفر در استان خراسان را از برنامه های دولت اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاری های زیادی در استان خراسان صورت گرفته که نتیجه آن تا پایان سال ۹۵ اشتغال برای ۱۱۴ هزار نفر بوده است.