رئیس جمهوری روز شنبه در بدو ورود به سنندج گفت: در سفر امروز به استان کردستان، ۲۱ پروژه و طرح افتتاح و عملیات ساخت سه پروژه نیز آغاز می شود.

دکتر حسن روحانی در بدو ورود به کردستان در فرودگاه سنندج ضمن اظهار خوشحالی از سفر به استان کردستان افزود: در این سفر طرح ها و پروژه هایی که آماده افتتاح است به ویژه چند پروژه بسیار مهم به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: همچنین در این سفر وعده هایی که در سفر استانی مصوب شده است، برخی به اتمام رسیده و برخی نیز در حال اتمام است بررسی خواهد شد و دیدار صمیمانه ای نیز با جوانان استان انجام خواهد شد.
همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان در مجموع طرح ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و از محل افتتاح این پروژه ها برای بیش از ۶ هزار نفر از جوانان جویای کار در کردستان شغل ایجاد می شود.
افتتاح ۱۸ کیلومتر کریدور شمال به جنوب در حد فاصل باقرآباد و روستای زاغه، ۳۰ کیلومتر راه روستایی، هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر، فاز نخست شبکه فرعی آبیاری تحت فشار پایاب سد زیویه، تصفیه خانه شهر سریش آباد، احداث ۲ پست ۶۳ کیلو وات بهاران سنندج و ناظم آباد قروه و آبگیری سد مخزنی چراغ ویس سقز از جمله این طرح ها است که با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
در مدار تولید قرار گرفتن پتروشیمی سنندج، افتتاح کارخانه لاستیک بارز کردستان، بهره برداری از تولید کنسانتره آهن شرکت کیمیا معادن سپاهان، تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت صبا نور و شرکت کیمیا کاشت اطباء از جمله دیگر طرح های آماده بهره برداری در این سفر است.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر خود به کردستان روز یکشنبه چهارم مرداد ۱۳۹۴ مهمان مردم استان بودند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰/۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹٫۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.