دبیر کمیته دهیاری‌های ستاد خدمات سفر مازندران اعلام کرد

دبیر کمیته دهیاری‌های ستاد خدمات سفر مازندران از معرفی ۶۰۰ روستای نمونه گردشگری استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ دهیاری آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.

به گزارش ونگ وا، روح‌الله علیزاده، اظهار کرد: برای سومین سال است کمیته دهیاری‌ها با مسؤولیت اداره‌کل امور روستایی و شورای استانداری مازندران به‌عنوان کمیته ۱۲ گانه در ستاد خدمات سفر فعال است.

وی با اشاره به اینکه این کمیته در سال ۹۴ از ۱۷ روستای گردشگری به ۵۶ روستا رسید، افزود: این رقم در سال ۹۵ به ۳۰۰ روستا رسید و همچنان پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به ۶۰۰ روستا نمونه گردشگری برسد.

دبیر کمیته دهیاری‌های ستاد خدمات سفر مازندران اضافه کرد: سال گذشته به بیش از ۲۰ مرکز بوم‌گردی در مازندران مجوز فعالیت داده شد تا خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران را داشته باشد.

این مسؤل با بیان اینکه از سال ۹۴ به بعد تعداد مراکز  بوم‌گردی دارای مجوز به ۵۴ مورد رسید، گفت: سال گذشته اقامت بیش از ۲ میلیون مسافر را در ۳ هزار و ۲۰۰ روستای مازندران شاهد بودیم.

آمادگی ۲ هزارو ۱۰۰دهیاری برای میزبانی از مسافران نوروزی

علیزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ دهیاری در کمیته دهیاری‌ها آمادگی پذیرش میزبانی مسافران نوروزی را دارند.

وی با بیان اینکه تأکید کمیته دهیاری‌ها ایجاد بازارچه محلی در روستاهای مازندران است، افزود: بخشداری‌ها با حمایت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به نمایشگاه توانمندی روستایی به منظور عرضه محصولات به صورت مستقیم به مسافران و گردشگران اقدام کردند.

دبیر کمیته دهیاری‌های ستاد خدمات سفر مازندران با تأکید بر تقویت بوم‌گردی و گردشگری روستایی، اظهار کرد: ایجاد بازارچه و نمایشگاه روستایی سبب رونق اقتصادی شده و تولیدات باغی و کشاورزی بدون واسطه در اختیار مشتریان غیربومی قرار می‌گیرد.

علیزاده تجاری‌سازی تولیدات روستایی را از دیگر اهداف ایجاد بازارچه و نمایشگاه در گردشگری روستایی و بوم‌گردی دانست و گفت: نمایشگاه صنایع دستی، غذایی، چوب، بافندگی با حفظ و صیانت از آداب، رسوم و سنن محلی، معرفی فرهنگ بومی و غیره از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه در روستاها محسوب می‌شود.

فارس