مدیرکل راه‌آهن شمال:

مدیرکل راه آهن شمال، از جا به جایی روزانه بین ۳ هزار و ۵۰۰ نفر تا ۵ هزار نفر مسافر از طریق راه‌آهن شمال خبر داد.

به گزارش ونگ وا، یوسف گران‌پاشا، با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفر نوروزی در پل‌سفید و فیروزکوه تشکیل شد، اظهار کرد: تمام فعالیت‌های نوروزی در ۲۲ ایستگاه به صوت شبانه‌روزی مستقر و خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه بین ۳ هزار و ۵۰۰ نفر تا ۵ هزار نفر مسافر از طریق راه ریلی مازندران جابجا می‌شوند، افزود: در حال حاضر براساس پیش فروش بلیت روزانه ۴ هزار مسافر از طریق راه ریلی جابجا

هشت رام قطار در مازندران فعال است

مدیرکل راه‌آهن شمال با اعلام اینکه هشت رام قطار در مازندران فعال است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶ قطار در مسیر راه ریلی در راه‌آهن شمال تردد می‌کند که شامل دو قطار در مسیر گرگان به تهران، ساری به تهران، ساری به مشهد و برعکس، سه قطار ریل‌باس گرگان به پل‌سفید هم آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی است.

این مسؤول گفت: تاکنون تأخیر در جابجایی مسافر صورت نگرفت و  مشکلی در تردد قطارها دیده نشد.

روند مطلوب خدمات رسانی به انتخاب مسافران ریلی

گران‌پاشا به روند مطلوب خدمات‌رسانی به مسافرانی که راه ریلی را برای سفر انتخاب می‌کنند اشاره کرد و افزود: نظافت ایستگاه، نمازخانه‌ها، سالن‌های مسافربری و سکوها مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه بلیت‌فروشی از ۲۳ اسفندماه ۹۵ به صورت آنلاین اینترنتی شروع شد و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: اگر مسیر فروش بلیت برای مسافران خالی باشد همچنان بلیت‌فروشی استمرار دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال با بیان اینکه بخش حمل‌ونقل بار از طریق راه ریلی جریان دارد، افزود:  پیک مسافر در ایام نوروز سبب شد بخشی از دیزل‌ها به مسافری اختصاص یابد.

این مسؤول اظهار کرد: روزانه بین ۳۰ تا ۵۵ واگن مازوت در نکا تخلیه می‌شود.

گران‌پاشا به بارگیری گندم ۱۰ تا ۱۵ واگن از نکا اشاره کرد و گفت: تخلیه گاز به گونی‌بافی قائم‌شهر و بارگیری ذغال‌سنگ در البرز مرکز، تخلیه روغن در کشت و صنعت و بهپاک بهشهر را در روند کار خود داریم.