مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مطرح کرد

اقامت بیش از ۲ میلیون نفرشب در مازندران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۱۸ نفرشب مسافر در مازندران اقامت داشتند.

به گزارش ونگ وا، دلاور بزرگ‌نیا بعد از ظهر امروز در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ارائه گزارشی از روند فعالیت کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد، اظهار کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۱۸ نفرشب مسافر در مازندران اقامت داشتند.

یک هزارو ۳۵۰ بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و پذیرایی

وی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد کل بازدیدهای نظارتی انجام شده از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر و غیره یک‌هزار و ۳۵۰ مورد در مازندران بوده است، افزود: ۶۵ مورد به تأسیسات گردشگری، اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی تذکر و اخطار کتبی داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به میزان مصرف سوخت بنزین معمولی و سوپر خودرو سبک در نخستین روز سال ۹۶ را ۳ هزار و ۶۷۸ لیتر دانست و ادامه داد: در همین روز میزان مصرف نفت گاز ۷۷۸ هزار لیتر بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه مسافران در مسیر به مازندران به پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌ها مراجعه کردند، گفت: تعداد خودرو وارد شده به پارک‌های جنگلی ۹ هزار و ۶۲۴ دستگاه، تعداد چادر برپا شده در پارک‌ها، حاشیه بلوار و خیابان‌ها یک هزار و ۴۲۴ مورد بوده است.

بزرگ‌نیا به میزان اطلاع‌رسانی اخبار ستاد خدمات سفر از طریق رسانه‌ها سایت‌ها و خبرگزاری‌ها را  حدود ۳۵۰ مورد دانست و ادامه داد: تعداد بازدید از سطح شهر توسط بازرسان شهرداری‌ها ۲ هزار و ۵۳۳ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: ۴ هزار و ۴۵۳ مورد بازدید از مراکز اقامتی موقت شهرداری‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به میزان مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده از سوی کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۷۹۲ مورد بازرسی انجام و مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.

این مسؤول با بیان اینکه کمیته حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران در راستای جابجایی مسافر خدمات مطلوبی را ارائه می‌دهد، تصریح کرد: میزان سواری و کرایه‌ای ورودی به مازندران از مبادی پنچ‌گانه ۴ هزار و ۴۰۲ مورد ثبت شده است.

بزرگ‌نیا تعداد گشت‌های انجام شده توسط راهداری استان را ۱۱ هزار و ۳۸۵ نفر دانست و افزود: تعداد اکیپ مستقر در گردنه‌ها و طول محورها در نخستین روز از سال‌نو ۲۵۰ مورد بوده است.

وی در بخش پایانی سخنانش به فعالیت کمیته دهیاری‌ها در مازندران اشاره کرد و گفت: ۳۳۶ هزار و ۱۰۰ نفر شب مسافر به روستاهای مازندران سفر کرده و اقامت داشتند.