معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : یک میلیون و ۷۴ هزار و ۱۲۴ نفر شب اقامت مسافران نوروزی در استان ثبت شده است .

مهران حسنی روز یکشنبه افزود : این تعداد ثبت اقامت از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ اسفند امسال است .
وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد اقامت مسافران در این مدت مربوط به ۲۸ اسفند بود ، ادامه داد : در این روز ۴۴۹ هزار و ۷۹۸ نفر شب اقامت مسافر در اقامتگاه های مازندران به ثبت رسیده است .
معاون گردشگری مازندران همچنین بیشترین حجم حضور و اقامت مسافران را مربوط به شهرستان های بابلسر ، رامسر ، نوشهر و چالوس اعلام کرد .
وی گفت : بیشترین رغبت و علاقمندی مسافران نوروزی به مازندران برای اجاره خانه مسافر است .
حسنی در تشریح وضعیت تاسیسات اقامتی گردشگری مازندران اعلام کرد : با حدود ۶ درصد افزایش ظرفیت این تاسیسات ، نوروز سال ۹۶ تمامی ظرفیت اقامت در این مراکز ۸۰۹ هزار و ۸۱۲ نفر شب اقامت است .
وی افزود : از این تعداد ۴۰ هزار و ۵۵۳ نفر شب اقامت تاسیسات اقامتی رسمی استان شامل هتل ، متل ، هتل آپارتمان ، مهمانپذیر ، خانه های مسافر دارای مجوز و اقامتگاههای بومگردی است .
معاون گردشگری مازندران ظرفیت اقامتگاه های غیر رسمی استان را ۷۶۹ هزار و ۲۵۹ نفر شب اقامت اعلام کرد و ادامه داد : این فضاها شامل تاسیسات ساحلی ، اقامتگاه های دولتی ، کمپ ها ، مدارس ، اقامتگاه های استیجاری ، پارک های داخل شهر و مناطق نمونه گردشگری است .
حدود ۱۲ میلیون نفر شب اقامت نوروز سال ۹۵ در مازندران ثبت شد ./ ایرنا