معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: چشمه باداب سورت در ساری در نوروز ۹۶ میزبان گردشگران خواهد بود.

به گزارش ایسنا مازندران، نادرترین دریاچه جهان این روزها شاهد تجربه های جدیدی خواهد بود.پس از تخریب های فراوان و پاس کاری مسئولان برای حفظ این جاذبه شگرف سرانجام قرعه کار به نام کانون اتومبیلرانی خورد و سورت رسما به کانون واگذار شد.

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفت وگو با ایسنا در باره سرنوشت سورت در نوروز گفت: چشمه باداب سورت سال ۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

وی یادآور شد: این چشمه پلکانی تراورتنی که در روستای ‘اروست’ بخش کوهستانی چهاردانگه شهرستان ساری واقع است، دومین چشمه آب شور جهان پس از پاموک کاله ترکیه محسوب می شود که به ثبت جهانی رسیده است.

حسنی افزود: در مدت چندماهه واگذاری موقت به اداره کل میراث فرهنگی مازندران فنس کشی و استقرار یگان حفاظت انجام شد تا از آسیب های دیگر به آن جلوگیری شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: هدف اصلی از واگذاری چشمه سورت، به بخش خصوصی جلب همکاری و رونق اقتصادی جامعه محلی است.

وی خاطرنشان کرد: چشمه سورت برای بازدید گردشگران در نوروز ۹۶ باز است و از آنجا که این اثر جدیدا واگذار شده برای حفاطت بیشتر در ایام نورور کانکسی برای حضور نیروهای گردشگری و انتظامی در این چشمه فراهم‌شده است تا مردم ضمن استفاده از مواهب گردشگری به چشمه آسیبی نزنند.

حسنی افزود: همچنین تعدادی از نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و گردشگری نیز برای محافظت و جلوگیری از تخریب سورت در ایام نوروز در محوطه این جاذبه مستقر می شوند.