ونگ وا:  در آخرین جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان نکا که در فرمانداری به ریاست فرماندار و دبیری رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نکا برگزار شد هر یک از کمیته های چندگانه آخرین اقدامات و برنامه های خودشان را بیان کردند.

در این جلسه رئیس جمعیت هلال احمر نکا از استقرار دو کمپ در ورودی و خروجی شهر نکا خبرداد که در این کمپ ها خدماتی نظیر راهنمایی مسافران توزیع بروشور و نقشه اماکن گردشگری و خدمات امدادی و… خبر داد

رئیس اداره آموزش و پرورش از آماده سازی ۶۰ کلاس برای اقامت مسافران خبر داد. وی گفت از این کلاسها ۳۱ کلاس دارای امکاناتی همچون تلویزیون و یخچال در هر کلاس و بقیه در درجه ب بوده که دارای یخچال بوده و تلویون مشترک در سالن مجهز می باشند. وی از مجهز سازی نمازخانه های مدارسی که مسافر پذیر هستند خبر داد و گفت فرش های کهنه نمازخانه تعویض شده است. وی همچنین از اجرای برنامه های نمایشی و طنز و موسیقی محلی با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در بعضی از شب ها برای مسافرین خبر داد.

نماینده شهرداری در این جلسه به فضا سازی و آذین بندی سطح شهر اشاره کرد و از نصب داربست برای استقرار هلال احمر غرفه هایی برای سپاه برای امور فرهنگی و… برای مسافران و یز چاپ نقشه و بروشور برای مسافران وو همچنین تهیه کیسه زیاله با چاپ لوگوی شهرداری روی آن و توزیع  در ورودی های جنگلها بخصوص در ۱۳ نوروز خبر داد. وی همچنین از آماده سازی پارکهای شهر برای استراحت مسافران هم سخن گفت.

نماینده منابع طبیعی هم از تهیه زغال و هیزم  و توزیع در جنگل و محل های مسافر پذیر جنگلی خبر داد تا به درختان آسیب کمتری برسد.

رئیس شبکه بهداشت از آماده باش مراکز درمانی و داروخانه ها در ایام نوروز خبر داد و افزود دراین ایام سعی شد متخصصان و جراحان هم در  بیمارستانها باشند

نماینده سازمان تبلیغات هم از اعزام چند روحانی در کمپ وها و غرفه های ورودی مسافر برای رفع نیازهای شرعی مسافران و نیز آماده سازی مساجد شبانه روزی با استقرار روحانی در آن خبر داد.

روسای ادارات آب و فاضلاب شهری  و روستایی گاز برق توزیع فراورده های نفتی و… نیز از آمادگی کامل پرسنل خود در آسایش و رفاه مسافران خبر دادند.

نیروی انتظامی هم از آمادگی کامل خود جهت برقراری امنیت شهروندان و مسافران خبر داد.

در این جلسه همچنین مهندس احمدی فرماندار نکا در این جلسه ضمن تشکر از آمادگی همه دستگاهها برای خدما رسانی به مسافران گفت امیدواریم خدمات به مسافرین نوروز امسال بهتر از سالهای گذشته باشد و خاطره خوشی برای مهمانان از این شهر به یادگار بماند.

وی گفت سال گذشته ستاد تسهیلات سفر نکا به ۲۵ هزار مسافر خدمات رسانی کرده امیدوار است امسال  به افراد بیشتر خدمت رسانی شود.