مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: سالانه ۳٫۵ میلیون متر مکعب چوب از جنگل های مازندران برای زندگی روستاییان برداشت می شود.

 ستار بابایی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری بهشهر افزود : تا نتوانیم سوخت فسیلی مناسب در اختیار مردم قرار دهیم نباید انتظار داشته باشیم که مردم از چوب استفاده نکنند.
وی گفت : قاچاق چوب با استفاده از چوب برای گذران زندگی متفاوت است و منابع طبیعی مشکلی برای در اختیار قرار دادن چوب برای زندگی روستاییان ندارد و به همین منظور، سالانه ۳٫۵ میلیون متر مکعب چوب از جنگل های مازندران برای زندگی روستاییان برداشت می شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با اعلام اینکه با تشکیل یگان حفاظت از سال ۸۵ تاکنون خدمات مناسبی در این حوزه ارائه شده است، افزود: در طول ۱۱ سال گذشته تاکنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ گزارش مردمی در حوزه جنگل و قاچاق داشتیم که ۶۰ درصد از این تماس ها در مورد تخلف و قاچاق درست بوده است.
بابایی، با اعلام اینکه جلوگیری از زمین خواری با قوت دنبال می شود، یادآور شد: فرهنگ سازی منابع طبیعی و حفظ و حراست از این منابع خدادادی از مسائلی است که باید با قوت دنبال شود و باید در چارچوب قانون، بحث توسعه را دنبال کنیم.
وی همچنین گفت: در مازندران دارای ۳۸۷ هزار هکتار مرتع هستیم که ۱۳ هزار و ۵۰۰ بهره بردار در این عرصه ها فعالیت دارند و تعداد این بهره برداران دو برابر استعداد واقعی است.
بابایی افزود: در بخش نگهداری دام در مناطق بالا دست هم دو برابر ظرفیت، واحد دامی وجود دارد که باید به درستی مدیریت شود./ ایرنا