قائم مقام سرشماری نفوس و مسکن مازندران گفت: براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال جاری جمعیت روستاهای این استان ۵۳ هزارو۹۱۲ نفر بیشتراز سرشماری سال ۹۰ شد.

بهرام اکبرزاده  افزود : طبق نتایج سرشماری سالجاری جمعیت روستاهای این استان از یک میلیون و۳۳۲ هزارو۴۲۲ نفر سال ۹۰ به یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۳۳۷ نفر و جمعیت شهری هم ازیک میلیون و ۷۴۱ هزار و ۵۲۱ نفردر آن سال به یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۲۳۸ نفر در سال جاری افزایش یافت.
به گفته وی براساس این آمارگیری حدود ۴۲٫۲۲ درصد جمعیت استان در روستاها و ۵۷٫۷۸ درصد نیز در مناطق شهری سکونت دارند.
* جلو افتادن نرخ رشد جمعیت مازندران از میانگین کشور
معاون آمار واطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت که میانگین نرخ رشد جمعیت این استان در سرشماری سال جاری در مقایسه با میانگین کشوری ۹ صدم درصد بیشتر شد.
وی اظهارداشت :براساس سرشماری مهرماه سال ۹۵ نرخ رشد جمعیت دراین استان از ۱٫۰۲ سال ۹۰ به ۱٫۳۳ افزایش یافت و این در حالی بود که نرخ رشد جمعیت کشور از ۱٫۳۰سرشماری پیشین به ۱٫۲۴ در سال جاری کاهش یافته است.
*کوچک شدن تعداد جمعیت خانواردرمازندران (بعد جمعیتی )
معاون آمارواطلاعات سازمان مدیریت وبرنامه ریزی مازندران گفت که بعد جمعیت خانواری این استان ( تعداد جمعیت در هر خانوار) ۲۷ صدم درصد در مقایسه با سرشماری سال ۹۰ کاهش یافت به طوری جمعیت هر خانواراین استان ۳٫۳۰در سال ۹۰ به ۳٫۰۳ نفر رسید.
وی میانگین تعداد جمعیت هر خانوارکشوررا از نتایج سرشماری مهرماه سال جاری را ۳/۰۳ نفر اعلام کرده که این نرخ در سرشماری پنج سال پیش ۳٫۵۵ نفرخانوار بود.
* افزایش خانوارهای مازنی
اکبرزاده افزود : با کوچک شدن جمعیت خانواردرمازندران طبق نتایج سرشماری سال ۹۵ تعداد خانوارهای این استان ۱۵۳ هزار و۳۲۹ نفر در مقایسه با سرشماری سال ۹۰ بیشتر شد.
وی تعداد خانوارهای مازنی را در سرشماری جدید حدود یک میلیون و ۸۴ هزار و ۷۹۸ خانوار اعلام کرده که این آماردرسرشماری سال ۹۰ حدود ۹۳۱ هزار و ۴۶۹ خانوار بود.
* بابل پرجمعیت ترین و سیمرغ کم جمعیت ترین شهرستان مازندران
قائم مقام سرشماری نفوس و مسکن مازندران گفت که براساس سرشماری نفوس مسکن جاری شهرستان بابل با ۵۳۱ هزار و ۹۳۰ نفر پرجمعیت ترین و سیمرغ با ۱۹ هزار و۳۷۶ نفر کم جمعیت ترین شهرستان مازندران شدند.
براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ که ازاواخرمهرماه سال جاری شروع و تا آبان ماه به مدت ۳۰ روز ادامه یافت ، مجموع آمار جمعیت مازندران به سه میلیون و ۲۸۳هزار و ۵۸۲ نفر رسید که این جمعیت در سال ۹۰ حدود ۳ میلیون و ۷۳ هزار و ۹۴۳ نفر بود.
مازندران ۲۴ هزار کیلومترمساحت دارد که سه میلیون و ۲۸۱ هزار نفر جمعیت آن در سه هزار روستا و۵۸ شهر سکونت دارند.