استاندار مازندران با تاکید بر رفع نواقص و کاستی های مشاهده شده در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان در سال های گذشته ، گفت که این ستاد در نوروز ۹۶ باید ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر به مسافران را در اولویت کاری خود قرار دهد .

 ربیع فلاح روز یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی مازندران افزود : حضور خیل عظیم مسافران به مازندران برای داشتن سفری زیبا و خاطره انگیز با ارائه خدمات مطلوب این ستاد ، محقق می شود .
وی ادامه داد : برای این منظور باید دستگاههای اجرایی عضو ستاد خدمات سفر پیش بینی های لازم برای ارائه خدمات به مسافران را داشته باشند تا مشکلی بروز نکند .
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی مازندران تاکید کرد : هیچگونه کوتاهی در ارائه خدمات به مسافران نوروزی قابل پذیرش نیست و مسئولان کمیته های ستاد سفر باید اهتمام ویژه در این خصوص داشته باشند .
وی اظهارداشت : در ایام تعطیلات نوروز ارائه خدمات مناسب به مسافران در مازندران می تواند علاوه بر رقم زدن خاطرات شیرین برای گردشگران ، موجب ماندگاری بیشتر آنان و همچنین بازگشت دوباره به این استان شود .
** روان سازی ترافیک ، عیدانه دولت به گردشگران
استاندار مازندران با اشاره به اجرای طرح های مهم راهسازی در مازندران طی سه سال اخیر ، گفت: گردشگران نوروزی امسال در جاده های استان ترافیک روانی را تجربه خواهند کرد .
وی افزود : ترافیک به عنوان دغدغه همیشگی مسافران در مازندران با اجرایی شدن این طرح ها رفع شده است و می توان نوید بخش روزهای خوش سفر باشد .
امسال علاوه بر بهره برداری از چند طرح تعریض در محور هراز ، کندوان و سوادکوه ، اقدامات مهم دیگری در دو هفته گذشته و هفته جاری انجام می شود که سبب روان شدن ترافیک در جاده های مازندران خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی جمعه گذشته تونل آبشار جاده هراز را افتتاح کرد که از گلوگاههای مهم ترافیک ساز در این محور بود.
قرار است تونل سوادکوه هم تا پیش از سال جدید افتتاح شود که سبب حذف بخش مهمی از ترافیک این محور مواصلاتی خواهد شد.
استاندار مازندران همچنین از مسئولان ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان خواست وضعیت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ها را بررسی کنند تا موارد کاستی و ضعف ها برطرف شود .
وی ارائه اخبار لحظه ای برخی مسائل از جمله آب و هوا و ترافیک را ضروری دانست و افزود : در مسافرت داشتن این اخبار برای مسافران ضروری است و باید مورد توه قرار گیرد .
استان مازندران در تعطیلات نوروزی سال پیش میزبان حدود ۱۲ میلیون نفر شب گردشگر بود.
سالانه ۳۰ میلیون گردشگر به مازندران سفر می کنند و میانگین ماندگاری آنان در این استان هم بیشتر از ۲ روز است .