ونگ وا:  عده ای اصرار دارند که دولت هیچ کاری برای مردم انجام نمی دهد. دائما می گویند چرا مردم خدمات دولت را نمی بینند و…

نگاه سیاسی و جناحی بعضی از افراد به حدی شدید است که زاویه دیدشان فقط عملکرد جناح خودشان را می بینند. عینک آنها قادر نیست عملکرد جریان رقیب را ببیند و یا دوست دارند عملکردی نباشد اگر هم عملکردی بوجود آمد آن را به نفع جریان سیاسی خودشان مصادره کنند. اگر بازهم موفق نبودند با حاشیه سازی اصل ماجرا را لوث و بی تاثیر جلوه دهند.

نمونه بارز آن را می توان به پل افتتاح شده در ورودی شهر نکا اشاره کرد.

پل کنار گذر ورودی شهر نکا در سال ۹۰ کلنگ زنی شد و مسئولان وقت قول دادند تا دهه فجر سال ۹۱ آن را افتتاح کنند اما خبری نشد تا اینکه پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و پیگیری مسئولان اجرایی پیشرفت اجرایی به کندی بوده است. پیمانکار مربوطه بدلیل مطالبات فرزاوان از دولت بابت کارهای انجام داده از سالهای ۹۰ به بعد فعالیتهای عمرانی خودش را متوقف کرده بود. از سال ۹۴ با پیگیری مهندس احمدی فرماندار نکا و استفاده از نفوذ شخصی خود در سازمان برنامه و بودجه کشور روزنه های امید برای پیمانکار جهت ادامه فعالیت باز شد و در نهایت در ماههای اخیر با حضور مستمر فرماندار در روند اجرای کار و پیگیری از طریق مسئولان استانی و ملی بالاخره این پل در تاریخ ۱۲ اسفند در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که مصادف شد با حضور دکتر نوبخت معاونت رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه کشور در مازندران که برای شرکت در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم استان عزیمت کردند؛ افتتاح شد.

افتتاح این پل برای اغلب مردم شهرستان و استان ملموس است چراکه قبلا می بایست برای ورود به شهر مسیر طولانی را طی می کردند.

بنابراین مخالفان دولت در شهرستان نمی توانند این پروژه را نبینند. آنها ابتدا سعی کردند با نصب چندین بنر بزرگ در سطح شهر دوستان هم جناحی خودشان را عامل  تکمیل پروژه نشان دهند. که تصویر متن بنر به شرح ذیل است:

نوشته روی بنرها که به نام ستاد مراسم بود اما خبری از ستاد  نبود اینطور بود :« از پیگیری و پشتیبانی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی جناب دکتر شاعری و مدیریت جهادی شهردار محترم، جناب آقای مهندس جمشیدی و تلاش مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان جناب آقای مهندس نوروزی و فرماندار محترم در اجرای پروژه پل ورودی سپاسگذاریم»

این بنر ها در ظاهر ساده و معمولی است اما پیامهایی داشت. چطور این دوستان خدمات و پیگیریهای دکتر شاعری که حدود ۹ ماه از فعالیتش بیشتر نمی گذرد را می بینند، مدیریت جهادی مهندس جمشیدی که مدت خدمتش به ماه نرسیده را می بینند اما تلاش و پیگیری شبانه روزی شخص فرماندار طی ۲ سال اخیر درخصوص این پروژه را که  حتی مردم عادی  شهر به آن اذعان دارند (شاید بارها او را روی پل کنار کارگران دیده اند) را ندیده و بدون ذکر نام در پایان اسامی فرماندار را اضافه می کنند!

در ضمن ساخت پل هیچ ارتباطی به شهرداری نداشته و در دوره سرپرستی مهندس محسنی در شهرداری، وی پذیرفت که برای تسریع در زمان افتتاح پل در دهه فجر همزمان بلوارسازی، دوربرگردانها و  گلکاری اطراف را انجام دهد. که البته از تلاش شهرداری هم در این خصوص تقدیر و تشکر بعمل می آید.

لازم به ذکر است تقدیر و تشکر  از عوامل کار بدی نیست.من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق، ایرادی نیست که از همه افراد پیمانکاران، کارگران ، نماینده، مسئولین، مردمی که عذاب کشیدند و همه زحمتکشان تقدیر شود اما خوب است تریبون داران و رسانه ها انصاف و عدالت را رعایت کنند.

پس از نصب این بنرهای حاشیه ساز در سطح شهر عده دیگر از حامیان دولت سعی کردند بنرهای دیگری در سطح شهر نصب کنند و از خدمات همسویان خود تقدیر کنند! و حتی شنیده شد در اجرای مراسم افتتاحیه و … تنشهایی هم بوجود آمد که جای تاسف دارد.

اما ظاهرا سناریو تبلیغ به نفع دوستان اصولگرا و مصادره عملکرد نتوانست در میان مردم کارساز باشد و این بار روش انها تغییر کرد و اخیرا یکی از سایتهای منتسب به این جریان در مطلبی به مراسم افتتاحیه حمله ور شد. این سایت محترم به موضوعات مختلف از جمله متن سخنرانی فرماندار، لحن سخنرانی، پیراهن رنگ روشن فرماندار در روز فاطمیه، موزیک گروه سرود دانش آموزی در روز شهادت، رنگ بنرهای جایگاه، رنگ نگین انگشتر یکی از حضار، و… آسمان و ریسمان را بهم بافت تا آنها را به انتخابات ریاست جمهوری و سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و… ارتباط دهد تا مسئولان و برگزار کنندگان را به چالش بکشاند و پروژه افتتاح شده را دیر هنگام و کم اهمیت جلوه دهد.

حال باید از این دوستان پرسید آیا شما با افتتاح پروژه و رفاه مردم مشکل دارید؟ اگر تکمیل پروژه ها وظیفه است چرا دوستان شما اصرار داشتند آن را عملکرد خود نشان دهند؟  آیا بنرهایی که دوستان شما درآن روز سطح شهر نکا نصب کردند به رنگ مشکی بوده که به رنگ بنرهای جایگاه در روز شهادت حساس شدید؟ آیا در روز فاطمیه صدا و سیمای شما هیچ موزیکی پخش نمی کند که نوار موزیک سرود دانش آموزان شما را رنجیده خاطر کرد؟ آیا پوشیدن پیراهن مشکی در روز عزا اجباری است؟ پس چرا دکتر شاعری که از همسویان شما است در آن روز پیراهن روشن به تن کرد؟

البته مقصود این نیست که همه برنامه های اجرایی در آن روز مورد تایید است. این موارد در هر برنامه ای بخصوص در این شهر دیده می شود که شاید به دلیل برنامه ریزی شتابزده و شاید به اندازه وسع و توان افراد برگزارکننده باشد. اما مقصود این است این موارد چیزی نیست که بخاطر آن طعم  افتتاح پروژه ها و آسایش مردم را نادیده بگیریم و یا ناجوانمردانه بخواهیم عملکرد رقبای انتخاباتی خودمان را نادیده بگیریم.