رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۳۴ هزار و ۶۷۵ کلاس درس درقالب ۶ هزار و ۲۴۱ پروژه در دولت یازدهم احداث و تحویل وزارت آموزش وپرورش شده است.

محمدتقی نظرپور روز دوشنبه در حاشیه نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: با احداث این شمار فضای درس پنج میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور اضافه شده است.
وی یادآور شد: از مجموع ۱۳۱هزار کلاس درس تخریبی تاکنون ۶۳ هزار کلاس معادل ۴۸ درصد نوسازی شده و پنج درصد نیز در دست اجراست.
وی اظهار کرد: همچنین ۴۶٫۸درصد از کلاسهای باقی مانده تا پنج سال آینده در صورت تامین اعتبار احداث و نوسازی می شود.
به گفته نظرپور ۹۰۰ میلیارد تومان تعهد خیران مدرسه ساز در سال جاری است که با توجه به تعهد ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت تاکنون ۲۰ درصد از این تعهد محقق شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس تعهد خیران مدرسه ساز احداث و تحویل آموزش وپرورش شده گفت: از سال ۸۴ تاکنون از ۶۸ هزار میلیارد ریال تعهد خیران مدرسه ساز ۲۷هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال محقق شده است.
نظرپور درخصوص اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال آینده اظهار کرد: در سال ۹۵ میزان اعتبارات ملی این سازمان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که انتظار می رود در سال آینده این میزان به یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد./ ایرنا