خانواده های شهدای مدافع حرم مازندران روز پنجشنبه در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ساری تجلیل شدند.

 مراسم تجلیل از خانواده های ۳۶ شهید مدافع حرم مازندران در پلاژ سازمان بهزیستی در خزرآباد ساری برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از مسئولان استانی و خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز حضور داشتند ، محمدباقر نوبخت با هدای لوح ، از تک تک خانواده های شهدای مدافع حرم مازندرن قدردانی کرد.
مازندران با تقدیم ۳۶ شهید مدافع حرم ، بیشترین نقش را در حفاظت از حرم خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه داشته است .
نماینده ولی فقیه در مازندران در این آئین گفت : شهدای مدافع حرم برای دفاع از اسلام و حرم اهل بیت (ع) به سوریه اعزام شدند و این دفاع از حرم نیز برای همیشه از سوی این مدافعان واقعی ادامه خواهد داشت.
آیت الله نورالله طبرسی اضافه کرد : جوانان مدافع حرم ما بدون توجه به مسایل مادی جهانی و با وجود خطر در سوریه به این کشور به صورت داوطلبانه اعزام شدند تا از دین و ولایت دفاع کنند و امروز حقانیت کار این مدافعان برای جهان مشخص شده است.
وی اظهار داشت : همه ما خود را مدیون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم می دانیم و خانواده مدافعان حرم نیز برای همیشه مورد احترام مسلمانان جهان هستند.
استاندار مازندران هم گفت : دولت تدبیر و امید خود را مرهون زحمات خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم می داند .
ربیع فلاح افزود : دولتمردان خو د را خدمتگزار خانواده معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم می دانند و هیچگاه رشادت های این شهدا را از یاد نمی برند.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به رتبه اول این استان در تقدیم شهدای مدافع حرم در کشور گفت که مازندران در تمام دوره های مختلف انقلاب اسلامی به خصوص هشت سال دفاع مقدس پیشتاز بود و این پیشتازی را در دفاع از حرم اهل بیت (ع) نیز نشان داده است.
فلاح اظهار داشت : این استان دارای ظرفیت های زیادی برای دفاع از جمهوری اسلامی و حریم ولایت است و از تمام این ظرفیت ها برای دفاع از حریم کشور و ولایت استفاده می کند.
وی از برگزاری همایش تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم نیز قدردانی کرد و گفت که این استان سال آینده میزبان نخستین کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم در ساری است./ ایرنا