وزیر امورخارجه گفت: همه دنیا اذعان دارند که سپاه پاسداران بیشترین حمایت را از کشور های همسایه در مقابله با تروریسم کرده است.

 محمد جواد ظریف روز شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه به تلاش آمریکا برای تحریم سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: این تحرکات آمریکا هیچ گاه منافعی برای آنها نداشته است. همه دنیا اذعان دارند که سپاه پاسداران بیشترین حمایت را از کشور های همسایه در مقابله با تروریسم داشته است.
وی همچنین درمورد اظهارات مقام های ترکیه تصریح کرد: در منطقه نیاز به همراهی و همکاری همه کشورها برای مقابله با تروریسم و افراط داریم. دامن زدن به موضوعات فرقه ای برای کسی هیچ گونه منفعتی ندارد.
رییس دستگاه دیپلماسی با بیان این که ما همکاری موثری با روسیه و ترکیه برای تداوم آتش بس در سوریه داشته ایم، افزود: امیدواریم همسایگان ما فواید تعامل را درک کرده باشند.
ظریف درباره برجام نیز گفت: ما ناگزیر بودیم مرحله به مرحله امتیازاتی را که در توافق حاصل شده بگیریم و این روش را ادامه دادیم.
وی خاطرنشان کرد: در بسیاری بخش ها به ویژه نفت و حمل و نقل که دو حوزه از سه حوزه اصلی تحریم ها بوده همه موانع برداشته شده است. در حوزه بانکی هم به دنبال این هستیم که موانع را یک به یک برداریم و در آینده بیش از این هم توفیق حاصل خواهد شد.
ظریف گفت: جامعه بین المللی هم در قبال برخی لفاظی ها که می شنویم مقاومت کرده و تاکید کرده که برجام باید حفظ شود./ ایرنا