مدیر کل اومور بانوان و خانواده استانداری مازندران تاکید کرد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: پایانه های دائمی فرش و صنایع دستی در مازندران ایجاد شود.

به گزارش ونگ وا، مریم جمشیدی در مراسم اختتامیه نمایشگاه مازرونی سره در قائم شهر با بیان اینکه افزایش نمایشگاه هایی از این دست سبب بروز توانمندی در بانوان روستایی می شود از اعطای تسهیلات کم بهره  از طریق بانک های عامل برای تهیه مواد اولیه فرش و عرضه محصولات تولید شده خبر داد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: طی تفاهم نامه‌ای  با صندوق کارآفرینی امید استان تا کنون مبلغ ۷میلیارد تومان برای اشتغال زنان کارآفرین در سراسر استان تخصیص یافته است.

وی ضرورت وجود پایانه دائمی فرش و صنایع دستی به صورت متمرکز در استان  را ملموس خواند وتهیه مواد اولیه فرش و عرضه محصولات تولیده شده را از مشکلات عمده بانوان مازندرانی دانست.

این مسئول اظهار کرد: با افزایش برپایی چنین نمایشگاه‌ها با ارائه توانمندی‌های اینچنینی رنگ خسران به بیکاری های موجود می دهد  .

جمشیدی افزود: با توجه به ظرفیت مناسبی که در زمینه فرش و صنایع دستی وجود دارد به کمک سایر دستگاه های مربوطه به ساماندهی و ایجاد پایانه های دائمی و مستمر فرش و صنایع دستی بصورت متمرکز اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: با راه اندازی پایانه های دائمی فرش در مازندران چرخه تولید و اقتصاد رو به رشد رفته و منجر به توسعه تولیدات و ترویج و رونق محصولات بومی در استان می شود.

ایسنا