فرماندار نكا خبر داد

فرماندار نكا از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و کاهش طلاق به همت اداره بهزیستی نکا در مهدهای کودک‌ نکا با حضور خانواده‌ها خبر داد.

به گزارش ونگ وا، جعفر احمدی امروز در حاشیه بازدید از اداره بهزیستی و مرکز اورژانش اجتماعی ۱۲۳ در شهرستان نکا اظهار کرد: برنامه پیشگیری از طلاق با توجه به اینکه مازندران به عنوان پایلوت برنامه جامع پیشگیری از طلاق در کشور شد با قوت در حال انجام است.

وی افزود: برای پیشگیری از طلاق، ضروری است مشاوره‌های قبل از ازدواج مورد توجه جدید قرار گیرد چرا که طلاق به عنوان یکی از مهمترین معضلات اجتماعی امروز، یک شبه اتفاق نمی‌افتد و در طول مدت آشنایی، نامزدی تا طلاق اتفاق می‌افتد.

نماینده عالی دولت با اعلام اینکه دولت برای کاهش طلاق در جامعه با قوت وارد عمل شده است، یادآور شد: برای همین منظور استانداری مازندران و فرمانداری‌ها با کمک دستگاه‌های مختلف اجرایی وارد عمل شده و برنامه مدونی را برای کاهش طلاق در دستور کار قرار دارد و رئیس اداره بهزیستی به عنوان دبیر ستاد کاهش طلاق در شهرستان است.

این مسؤول گفت: با توجه به تاکیدهای رهبری بر لزوم توجه مسئولان به موضوع کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه، شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه‌ای را با عنوان «برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق” به منظور ارائه راهکارهای عملی برای کاهش میزان طلاق در دستور کار قرار دارد که با قوت تمام در حال انجام است.

احمدی اظهار کرد: از ابتدای شکل‌گیری ستاد کاهش طلاق در شهرستان نکا، با تمام توان برای این منظور وارد عمل شده‌ایم که در بهمن‌ماه امسال شاهد کاهش محسوسی در آمار طلاق بوده‌ایم که با جمع‌بندی کامل تا پایان سال ارائه می‌شود.

وی افزود: موضوع کاهش طلاق مسأله مهمی است که در درازمدت جواب می‌دهد و در گرو برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است و برای این منظور باید توجه به آموزش در دوره‌های مختلف مورد توجه جدی باشد.

فرماندار نکا با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش طلاق به همت اداره بهزیستی نکا در مهدکودک‌ها با حضور خانواده‌ها، بیان کرد: توجه به ارائه آموزش‌های لازم به زوجین و همچنین آموزش مهارت‌های زندگی همچون همسرداری، خانه‌داری، نحوه برخورد و… می‌توان در کاهش آمار طلاق تأثیرگذار بود.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به اینکه خانواده در خط نخست آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار دارد، کاهش این آسیب‌ها در گرو آموزش‌های صحیح و به موقع خانواده است که در حال حاضر توجه به موضوع آموزش در بین خانواده‌ها به همت بهزیستی با قوت در حال انجام است./فارس