استاندار مازندران از پرداخت تسهیلات بسته رونق تولید به ۹۹۰ واحد تولیدی استان خبرداد.

 ربیع فلاح جلودار در مراسم اختتامیه نمایشگاه”مازرونی سره” در قائم شهر با بیان اینکه  نمایشگاه صنایع دستی و خانگی بانوان  در ۱۳۰ غرفه  و حضور ۱۷۰ نفری بانوان تحت عنوان مازرونی سره، از سه اسفند در مکان نمایشگاه های بین المللی مازندران شکل گرفت، این حرکت را  بسیار ارزشمند خواند و افزود: حضور تعدادی از هنرمندان صنایع دستی در روستاها نیز باید در این غرفه ها دیده می شد.

فلاح افزود: سال جاری  تلاش ها در حوزه اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شد و  واحدهای تولیدی که دچار رکود فعالیتی شدند، با دریافت تسهیلات بسته رونق، به چرخه تولید بازگشتند.

وی تصریح کرد: در استان مازندران تاکنون به بیش از ۹۹۰ بنگاه اقتصادی اعم از کشاورزی و صنعتی به ارزش ۴۱۷ میلیارد تومان تسهیلات در قالب بسته رونق تولید پرداخت شده است.

فلاح، دستاوردهای بانوان روستایی را عامل رونق اقتصاد روستا دانست و گفت: همچنین با توجه به اینکه  ۴۶ درصد از جمعیت استان را روستائیان، تشکیل می‌دهند با رونق اقتصاد این بخش، اقتصاد شهرها نیز به سمت توسعه یافتگی سوق خواهد یافت و برای موفق عمل کردن در این راستا باید  به بحث زیرساخت ها، بهداشت، فاضلاب، برق، گاز و آب روستایی توجه بیشتری داشت.

وی  روستاها  را کانون مهم گردشگری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه روستا ها مهد تولید و اشتغال هستند  توسعه گردشگری روستایی از  جمله اقدامات مهمی است که جاذبه‌های روستاها را پر رنگ تر  به همه مردم ایران و کشورهای دیگر، نشان می دهد.

فلاح، مازندران را جزء ۱۰ استان برتر از لحاظ کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد و در این میان فعالیت روستاییان را در جهت رونق اقتصاد  استان موثر خواند.

استاندار مازندران، با تأکید بر با اهمیت شمردن بازارچه‌های دائمی در راستای فرهنگ بومی، تصریح کرد: بازارچه‌های دائمی فروش محصولات و تولیدات بانوان روستایی، علاوه بر رونق اشتغال و اقتصاد روستا، می‌تواند فرهنگ بومی محلی و آداب و رسوم روستایی را توسعه داده و این مهم جایگاه مناسبی برای رونق گردشگری محسوب شود.

فلاح از احداث و اصلاح هزار و ۲۸۵ کیلومتر آسفالت راه روستایی طی ۳ سال گذشته خبر داد.

وی  تصریح کرد: اینترنت با پهنای ۵ باند در هزار روستای مازندران، در دستور کار قرار دارد/ ایسنا