وزیر بهداشت در مراسم افتتاح همزمان 657 طرح بهداشت و درمان کشور در ساری؛

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت ادامه دارد گفت: برای اینکه این طرح بدون نقص ادامه داشته باشد و منابع تجمیع شود باید مصارف با منابع همطراز باشد.

به گزارش ونگ وا، سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه افتتاح همزمان ۶۵۷ واحد ارائه خدمات بهداشتی سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر مشکل اصلی در حوزه سلامت عدم اجرای قانون و تجمیع بیمه ها در طرح تحول سلامت است و در برنامه ششم توسعه تکرار نشد.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت ادامه دارد خاطر نشان کرد: برای اینکه این طرح بدون نقص ادامه داشته باشد و منابع تجمیع شود باید مصارف با منابع همطراز باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه در نظام سلامت کارآمد منابع درآمدی پایدار مستلزم اجرای آن است تصریح کرد: اگر به اما و اگر اعتبارات نفتی واگذار کنیم برای همیشه این مشکل ادامه دارد.

وزیر بهداشت احقاق حق و حقوق جامع  و بیمه کارگران را مهمترین وظیفه دانست و افزود: مصمم هستم تا حق ۹ بیست و هفتم را احیا کنم و اگر این طرح رخ دهد شرایط بهداشتی و درمانی برای کارگران متفاوت از گذشته خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول سلامت خدمات ویژه ای برای بیماران صعب العلاج ارائه شده است تصریح کرد: انتظار قدرشناسی نداریم اما برای آنچه هزینه کردیم پاسخگو باشند.

هاشمی با بیان اینکه ای کاش همه صندوق ها تجمیع می شدند و نظام یکپارچه برای ارائه خدمات د اشتیم گفت: مازندران در زمینه پزشک خانواده پیشرو است هرچند نارضایتی هایی در این زمینه وجود د ارد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای تجهیز بیمارستانهایی با تخت بالا منتظر تصمیم شورای اقتصاد هستیم گفت: باید  پروژه های سلامت همانند طرح های ریلی و اقتصادی شود زیرا این طرح ها هم دارای بازگشت اقتصادی است.

وی میزان طلب و مطالبات از بیمه ها را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخش عمده از آن مربوط به بیمه ایرانیان است و تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدی و هزار میلیارد تومان در قالب اوراق وصول شد، همچنین از بیمه تامین اجتماعی نیز چهار هزار میلیارد تومان طلب داریم

وی نقش سفیران سلامت آموزش و پرورش را در نظام پیشگیرانه موثر دانست و افزود: اجرای این طرح در بین دانش آموزان در حفظ سلامت این قشر از افراد تاثیر بسزایی دارد.

وزیر بهداشت درباره تاثیر ساخت خانه های بهداشتی بر امر پیشگیری از ابتلای به بیماری ها گفت: اگر بتوانیم نظام ارجاع را از سطح یک به سطوح بعدی راه اندازی کنیم تاثیربسزایی در کاهش بار بیماری ها خواهیم داشت.

حسن هاشمی با تاکید بر اینکه سطح دریافت سرانه سلامت عادلانه نیست و از عدالت به دور است گفت: مشهد کمترین سهم را در مقایسه با سایر استان ها دارد و مازندران نیز همین وضع را دارد.