وزیر بهداشت خبر داد

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۶۴ میلیون نفر

وزیر بهداشت گفت: در نظام نوین و بازطراحی شبکه بهداشت برای همه رده های سننی در کشور دارای برنامه هستیم و تاکنون برای ۶۴ میلیون نفر پرونده سلامت الکترونیک تشکیل شده است.

به گزارش ونگ وا، حسن قاضی زاده هاشمی در آیین افتتاح همزمان ۶۵۷ واحد ارائه خدمات بهداشتی سراسر کشور که در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای لشکر ۲۵ کربلا و با اشاره به انقلابی بودن با تلاش و خدمت به مردم گفت: با منفی بافی برخی از افراد در حوزه بهداشت خدمات ارزنده ای صورت گرفته است زیا معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ و ۹۴  دو هزار و ۷۰۰ واحد بهداشتی با اعتبار ۷۸۰ میلیارد تومان به وسعت ۵۰۰ هزار متر مربع د رمناطق محروم کشور به بهره برداری رسیده است. اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار مرکز با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان بازسازی شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر  ۲۰۰ میلیارد تومان از سال ۸۲ تا ۹۲ برای نوسازی واحدهای بهداشتی تخصیص داده شده خاطر نشان کرد: همچنین هزارو ۵۲۸ میلیون تومان در سال ۹۳ و ۹۴ برای بهره برداری هزینه شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه در فاز دوم ۲ میلیون متر مربع در سال های ۹۵ و ۹۶ با هزینه بالغ بر ۲ هزارو ۷۵۰ میلیارد تومان سطح فضاهای بهداشتی کشور شامل هفت هزار واحد بهداشتی به نتیجه خواهند رسید. تصریح کرد: امروز ۶۶۰ پروژه به وسعت ۲۲۰ متر مربع در ۲۸ استان و ۴۷ دانشگاه به بهره برداری می رسد.

کاهش ۲۵ درصدی میزان مرگ و میرهای غیر واگیر تا سال ۲۰۳۰ میلادی

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در راس تمام پروژه ها قرار دارد گفت: همچنین ۵۴ پروژه در ایرانشهر ۷۶ پروژه در هرمزگان،  ۶۸ پروژه در مازندران با ۲۵ هزار متر مربع نیز امروز بهره برداری می شود خاطر نشان کرد: هزار و ۲۹۰ مرکز خدمات جامع سلامت و سه هزار و ۸۴۱ پایگاه شهری خدمات نوین بهداشتی را ارائه می دهد.

وی از عدم ارائه مجوز استخدام در حوزه سلامت انتقاد کرد و گفت: در حوزه سلامت رضایت مردم به دلیل حضور نیروهای سالم بوده که برای بیش از ۲۰ هزار نفر نیروهای شرکتی اشتغال از طریق خرید خدمت ایجاد شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه با ارائه زیرساخت های لازم نظام ارجاع فراهم می شود تا هیچ ایرانی در شهر و روستا مشکلی نداشته باشد تصریح کرد:  در نظام نوین و بازطراحی شبکه بهداشت برای همه رده های سننی در کشور دارای برنامه هستیم و تاکنون برای ۶۴ میلیون نفر پرونده سلامت الکترونیک تشکیل شده است.

بیماری های غیر واگیر عامل ۹۰ درصد مرگ و میر در کشور

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مرگ و میر به دلیل بیماری های غیرواگیر است تصریح کرد: بیماری های قلبی، عروقی، تنفسی، سکته های مغزی و حوادث رانندگی از جمله دلایل است و بنا داریم تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۲۵ درصد میزان مرگ های  غیر واگیر را کاهش دهیم.

وی د رادامه خاطر نشان کرد: تاکنون توانستیم زیرساخت هایی را در ۴ شهرستان کشور ایجاد کنیم تا به اهداف خود برسیم و تشخیص زود رس سرطان روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و بیماریهای شایع که مردم را به کام مرگ می‎کشاند نیز در برنامه بوده و در حال انجام است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان در ایران زیاد است و درحوزه بهداشت دهان و دندان کارهای خوبی انجام شده است اظهار کرد: در این زمینه عمل پیشگیری برای ۷ میلیون دانش آموز در برخی استانها صورت گرفته است.

هاشمی گفت: کارت سلامت در بین افراد بالای ۳۰ سال توزیع می شود.

این مسئول با بیان اینکه حتی یک مورد مجوز استخدام در حوزه بهداشت و درمان به هر دلیلی داده نشد به جز تعدادی محدود در مراکزی که جدید احداث کردیم، افزود:۳ میلیون نفر سفیر سلامت در کشور از خانه تا مدرسه  برای ارتقا دانش و مهارت فردی داوطلب هستند.

تمام هزینه سلامت به اندازه سوبسید گندم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: امروز ۶۷۵ پروژه حوزه سلامت به وسعت ۲۲۰ هزار متر مربع در ۲۸ استان و ۴۷ دانشگاه با هزینه ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‎شود.

هاشمی با اشاره به اینکه خدمات در حوزه سلامت باید به گونه ای باشد که هیچ ایرانی در هر رده سنی در تمام نقاط کشور نادیده گرفته نشود اظهار کرد: بیماری توهم نیست باید از امکانات فراهم شده استفاده بهینه داشت و در حال حاضر شاهد رضایتمندی مردم هستیم.

این مسؤول بیان کرد: در سه سال گذشته و در طرح تحول سلامت بیش از ۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نباید درگیر حاشیه ها شد و بی منت مسیری که آغاز کردیم به پایان برسانیم خاطر نشان کرد:  پولی که دولت در حوزه سلامت هزینه کرده به اندازه سوبسید گندم است.