غلامرضا انصاری در مراسم چهلم آیت الله هاشمی رفسنجانی در ساری که با حضور معاون وزیر کشور و استاندار مازندران برگزار شد، گفت: شجاعت، ایثار، خضوع از خودگذشتگی، خودسازی شاخصه بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است.

انصاری یادآور شد: صبر مهم ترین خصلت هاشمی بود که باید گفت وی صبر را هم خسته کرد. وی ممتازترین شاگرد امام راحل و از سرآمدان حوزه بودند.

انصاری خاطرنشان کرد: کنترل تندورها و ایجاد اعتدال، مکتب و مرام هاشمی رفسنجانی بود که باید به صورت درسی مکتوب برای آیندگان تداوم بیابد.

وی افزود: هاشمی ابرمرد تاریخ معاصر ایران بود و در دوران قبل و بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس و سازندگی همراه و یار دیرین معمار کبیر انقلاب به شمار می رفت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: هاشمی رفسنجانی در ۲۰ سال اخیر خدمات بسیار ارزنده ای به نظام جمهوری اسلامی داشته اند و اهرمی برای تعادل بخشی بسیاری از مشکلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور بودند.

استاندار اسبق مازندران گفت: هاشمی رفسنجانی در ترویج حکومت اسلامی و رفاه اجتماعی مردم همواره تلاش و برنامه ریزی کرده و همواره یار وفادار امام راحل بودند.

وی افزود: هاشمی پس از اتمام جنگ و درگذشت امام راحل نیز با حمایت شایسته و به حق خود در انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه و رهبری فرزانه نظام، کشور را نجات دادند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: وی در دوران ریاست جمهوری خود نیازهای زیر ساختی کشور را به خوبی شناسایی و با سرمایه گذاری کلان، عقب ماندگی را جبران و به پیشرفت تبدیل کرد.

انصاری یادآور شد: دولت هاشمی بستری برای ظهور اصلاح طلبان فراهم کرد و تمامی برنامه های دوران اصلاحات به پشتوانه وی عملیاتی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران وی را مبتکر عرصه گفت وگو و مدارا با مخالفان دانست و خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر نیز با تدابیر آیت الله هاشمی مبنی بر گفت وگو و مفاهمه، مشکلات داخلی و بین المللی ایران حل و فصل شد اما متاسفانه با وجود همه خدمات ارزنده ای که هاشمی رفسنجانی داشته اند، عده ای از مخالفان تندرو علاوه بر تفکر، خدمات و سازندگی، خانواده وی را نیز شخم زدند.

استاندار اسبق مازندران تصریح کرد: قطعا در سال‌های آینده و درگذر زمان اندیشمندان و سخنوران که در عرصه سیاسی عمر خود را سپری کرده در مورد ابعاد شخصیتی و سابقه مبارزاتی آیت الله سخنان بسیاری بیان خواهند کرد و نام هاشمی رفسنجانی در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد شد./ ایسنا