رئیس علوم پزشکی مازندران مطرح کرد

برخورداری ۹۵ درصد مازندرانی ها از پرونده سلامت الکترونیک

رئیس علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جمعیت مازندران دارای پرونده سلامت الکترونیک هستند گفت: در حوزه سلامت و درمان کارهای وسیعی صورت گرفته است.

به گزارش ونگ وا، قاسم جان بابایی در آیین افتتاح همزمان ۶۵۷ واحد ارائه خدمات بهداشتی سراسر کشور که در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد اظهار کرد: ۶۸ مرکز خدمات جامع سلامت در استان افتتاح شد و این در صورتی بود که یک سوم مراکز بهداشتی در مازندران به صورت استیجاری بودند.

وی با اشاره به اینکه مازندران با یکهزار و ۱۱۰ خانه بهداشت و ۳۵۰ خانه بهداشت روستایی بیشترین سیستم شبکه بهداشت از نظر توسعه را دارا است خاطر نشان کرد: ۱۵۰ خانه بهداشت در روستاها استیجاری بوده و در دولت تدبیر و امید به حوزه بهداشت توجه زیادی شده است.

جان بابایی با بیان اینکه تقریبا تمام مراکز استیجاری به تملک ما در آمده و ۸۰ خانه بهداشت نیز در دست ساخت داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ۲۷ خدمات جامع سلامت روستایی در تملک ما هستند گفت:  امیدواریم ۶۱ مرکز خدمات شهری بالای ۳۰ سال تا هفته دولت به اتمام می رسد.

شناسایی ۵ هزار بیمار دارای فشار خون در مازندران

جان بابایی با اشاره به اینکه ۱۴ کلینیک دندانپزشکی تجمعی در استان افتتاح شده و ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به کودکان زیر ۱۴ سال و مادران باردار از جمله برنامه های این کلینک است تصریح کرد: با خرید ۵۰ یونیت سیار دندانپزشکی برای مدارس و با کمک آموزش و پرورش طرح تحول سلامت دهان ودندان فراهم شده است.

وی ارتباط با سلامت دهان و دندان مادران باردار خاطر نشان کرد:  انجام خدمات بهداشت دهان و دندان در حوزه دندانپزشکی به مادران باردار ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی ۵ هزار بیمار دارای فشار خون در استان خبر داد  و افزود: تشخیص دیابت و فشار خون به دو برابر رسیده است.

۹۵ درصد مازندرانی ها دارای پرونده سلامت الکترونیک هستند

جان بابایی با اشاره به اینکه در سال گذشته غربالگری افراد بالای ۳۰ سال در مراکز جامع سلامت روستایی انجام شده است گفت: این افراد تاکنون از دیابت خود اطلاعی نداشتند.

وی گفت: ۹۵ درصد جمعیت مازندران دارای پرونده سلامت الکترونیک هستند خاطر نشان کرد: در حوزه سلامت و درمان کارهای وسیعی صورت گرفته است.

جان بابایی در پایان یکی از مهمترین معضلات حوزه سلامت را دیابت، سرطان، پرفشاری خون برشمرد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت بیش از ۲۳۰ هزار متر مربع به فضای مراکز بهداشتی افزوده شده است.