استاندار مازندران با اشاره به خسارات ناشی از سرمای آذرماه امسال به باغهای مرکبات گفت: دولت در این بخش ورود جدی کرد بنحوی که در همین هفته ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به باغداران پرداخت خواهد شد.

ربیع فلاح جلودار روز یکشنبه در همایش فرمانداران ، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات مازندران در هتل بانک کشاورزی بابلسر
افزود:پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به باغداران نیز در دست اقدام است.
سرمای اوایل اذرماه گذشته به ۳۰ درصد از محصولات ۱۱۰ هزار از باغهای مرکبات و کیوی استان مازندران خسارت زد.
استاندار مازندران گفت : برغم اینکه طرح های نیمه تمام باقی مانده از گذشته مانع فعالیت های زیربنایی در استان بوده در سه سال و نیم گذشته پنج هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام و برخی طرح های جدید به ارزش ۴۵ هزار میلیارد ریال در مازندران به بهره برداری رسیده است.
فلاح اظهار کرد از ۹ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور به مازندران برای ۴۵ طرح بیش از هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از بودجه ملی و استانی تخصیص یافته است.
وی افزود: توازن و تعادل فعالیت های زیربنایی و توزیع متوازن اعتبارات عمرانی از جهت گیری های دولت تدبیر و امید است.
استاندار مازندران با بیان این که چهره به چهره با مدیران واحدهای صنعتی گفتگو کرده اظهار داشت: حاصل چنین رویکردی این است که امروز ۹۶۲ واحد تولیدی از تسهیلات مناسب برخوردار شده اند و تسهیلاتی بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال در هشت ماه گذشته به این واحدها پرداخت شده و مازندران در ارایه بسته رونق تولید رتبه نخست کشور را داراست.
وی با بیان این که دولت تدبیر و امید در شرایطی اداره امور کشور را در سال ۹۲ عهده دار شد که اقتصاد مهم ترین موضوع کشور بود ،افزود: مقام معظم رهبری در سه سال اخیر موضوع اقتصاد را به عنوان موضوعی محوری مورد تاکید قرار داده اند و سیاست هایی را در این راستا ترسیم کرده اند که مورد توجه دولت بوده و هست.
ربیع فلاح در ادامه با بیان این که در سال ۹۵ وزیر کشور سه محور را به عنوان برنامه کاری استان ها تعریف کرده اند،اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع و خدمت بی منت ، مقابله با آسیب های اجتماعی و تحقق اقتصاد مقاومتی این سه محور مهم هستند.
وی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم مازندران در راهپیمایی ایام الله ۲۲ بهمن، افزود: مشارکتی که مردم در ۲۲ بهمن داشتند مشتی بر دهان یاوه گویان و بنگاه های خبر پراکنی مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که همواره ادعا می کردند جشن های پیروزی انقلاب دولتی است.
استاندار مازندران در ادامه از جمله چالش های توسعه مازندران در گذر زمان که می تواند نقطه قوت استان نیز در این مسیر باشد موضوع هم گرایی نخبگان ذکر کرد وگفت : بنده همواره در هر حرکتی، برغم برخی بی اخلاقی ها، تعامل و هم گرایی با متفکران و نخبگان و آرامش در فضای استان را مورد توجه قرار داده ام و امروز می توان گفت این تهدید کمرنگ و به یک ظرفیت تبدیل شده است.
ربیع فلاح، اظهارداشت: اکنون مازندران به کارگاه سازندگی تبدیل شده است و فعالیت های عمرانی و زیرساختی در همه مناطق استان در حال انجام است.
**مازندران در مشارکت پذیری در انتخابات از استان های برتر کشور است
استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ۲ انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۹۶، گفت: مازندران در مشارکت پذیری در انتخابات از استان های برتر کشور است ، در سال ۹۲ مشارکت مردم مازندران در انتخابات بالای ۹۲ درصد بوده و در انتخابات هفتم اسفند ماه ۹۴ نیز در استان هایی که تعداد واجدین شرایط رای دادن در آن ها بالای ۲میلیون نفر بوده، رتبه نخست را احراز کرده است.
فلاح گفت: مازندران همواره در مشارکت در انتخابات پیشتاز بوده و باید این پیشگامی حفظ شود و از افتخارات است که در مازندران در انتخابات هفتم اسفند ماه گذشته حتی یک مورد شکایت و ابطال رای را شاهد نبوده ایم.
استاندار مازندران با تاکید بر این که برگزاری انتخابات پرشور و با نشاط و مشارکت حداکثری مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری است، بیان کرد: قانون باید اجرا و مسایل شفاف سازی شود و برای همه کسانی که از طریق مجاری قانونی تایید شدند بستر آماده و برای برگزاری انتخابات فضا سازی لازم صورت گیرد.
آزمون قوانین انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور و پنجمین دوره شوراهای اسلامی کشور روز یکشنبه با حضور فرمانداران بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان مازندران در هتل بانک کشاورزی بابلسر برگزار شد.
در این آزمون مجریان انتخابات به ۹۹ سئوال چهارگزینه ای در مدت ۱۰۰ دقیقه پاسخ دادند.
۵۰ سئوال این آزمون مربوط به مجموعه قوانین انتخابات ریاست جمهوری و ۴۹ سئوال مربوط به قانون و آئین نامه های انتخابات شوراها بوده است.
از نحوه برگزاری آزمون ، مدیر کل سیاسی وزارت کشور و معاونین سیاسی امنیتی و هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران بازدید کردند./ ایرنا