سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره برای حل پرونده هسته ای تصمیم نظام بوده و کسی نمی تواند با این تصمیم مخالفت کند.

 سید حسین نقوی حسینی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: پرونده هسته ای ایران به ناحق به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شد در صورتی که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست.
وی تصریح کرد: بدنبال ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت تحریم های ظالمانه ای علیه ایران به تصویب و اجرایی شد.
وی ادامه داد: ایران تنها ۲ راه مذاکره و یا مقابله را در پیش روی خود می دید که براساس خواست نظام جمهوری اسلامی مذاکره با کشورهای اروپایی را برای حل پرونده هسته ای آغاز کرد.
وی خاطر نشان کرد: البته مذاکره با کشورهای اروپایی منحصر به ۲ سال اخیر نیست بلکه این مذاکره از ۱۲ تا ۱۳ سال پیش شروع شده بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده اما آمریکایی ها بر خلاف تعهد خود هر روز یک تحریم جدید علیه کشور اعمال می کنند.
نقوی حسینی اظهار داشت: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون هیچگاه دست از دشمنی با نظام جمهوری اسلامی برنداشته است.
وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی همیشه نظام جمهوری اسلامی را تهدید نظامی کرده اند اما تا کنون جرات نکرده اند حتی یک گلوله هم به سمت ایران شلیک کنند.
وی خاطر نشان کرد: تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران دروغی بیش نیست و دشمنان با توجه به آگاهی از مقاومت ملت ایران، توان نظامی و دفاعی و تاثیرگذاری ایران در منطقه، جرأت اقدام نظامی علیه کشور ما را ندارند.
وی خاطر نشان کرد: موضع‌ گیری قاطع و کوبنده در قبال تهدیدات دولت آمریکا امری ضروری و اجتناب ناپذیر است./ ایرنا