معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مازندران از افزایش تخت های ویژه بیمارستانی در استان خبرداد.

علیرضا مردانشاهی در آیین افتتاح مركز هسته ای غرب مازندران در چالوس با اشاره به اینكه بسته‌های طرح سلامت به بیمار رنج مضاعف هزینه درمان را نمی‌دهد، اظهار كرد: نظام مكلف به خدمت به مردم است و در این راستا اگر بیماری در بیمارستان دچار مشكلی از نظر تجهیزات همانند ام آر آی شد مسئولان بیمارستان موظف به انتقال بیمار به نقاط مجهزتر هستند.

وی از افزایش ۱۱۳ تخت ویژه به تخت های بیمارستانی در مازندران خبر داد و گفت: تعداد ۱۳ اورژانس بیمارستان‌های استان اصلاح شد و ۱۴ كلینیك نیز با ۱۴ هزار متر به فضای استان اضافه شد و ناوگان فرسوده اورژانس نیز در حال بازسازی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مازندران با بیان اینكه امكانات و تجهیزات رفاهی به بیمارستان های استان در نظر گرفته شد، تصریح كرد: در این راستا نمایندگان مجلس استان و رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران پیگیری‌های زیادی داشتند.

مردانشاهی با اشاره به رضایت‌مندی مردم از طرح تحول سلامت از پزشكی هسته ای به عنوان معجزه پزشكی یاد كرد و گفت:پزشكی هسته‌ای تا حد زیادی توانسته است كمك زیادی را به پیشرفت علم پزشكی انجام دهد.

وی تاكید كرد: ۶۰ درصد از سرطان‌ها در بخش درمان و شیمی درمانی اشتباه از آب درمی آمد كه پزشكی هسته‌ای توانست كمك زیادی در این بخش داشته باشد و این علم استاندارد طلایی برای قلب محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینكه تمامی های این مركز دولتی است، اظهار كرد: این مركز جهت ارائه خدمات بهتر نیازمند توسعه و حمایت است كه می‌تواند غرب مازندران را پوشش دهد.

مردانشاهی افزود: آنژیوگرافی از جمله نیازهای این منطقه و بیمارستان است كه پیگیر آن هستیم تا اجرایی شود.

به گزارش ایسنا،مدیر شبكه بهداشت و درمان چالوس نیز در این آیین اظهار كرد: این مركز موافقت اصولی را با پیگیری خانواده رزمجو در سال ۹۴ بدست آورد و از اسفند ماه ۹۴ توسط بخش خصوصی عملیاتی شد كه توانست در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

حدیث گردكلی افزود: این مركز با مساحت ۳۸۰ متر ایجاد شد كه در مجموع جهت احداث و مرمت فضای قبلی یكی میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشت و شامل خدماتی چون اسكن قلب،اسكن قلب،مغز،پاراتیروئید و درمان با رادیو اكتیو می‌باشد كه از نور تا رامسر را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینكه اكثر نیروها و پزشك متخصص هسته ای این مركز بومی هستند، تصریح كرد:این مركز آمادگی جهت ارائه خدمات به بیمارانی كه ناچار بودند رنج سفر را تا مركز استان و یا تهران تحمل كنند دارد و تعرفه آن نیز كاملا دولتی است./ایسنا