سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران ، امروز شنبه با حضور معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار مازندران در مجتمع نیاوران ساری کار خود را آغاز کرد .

در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران ۴۸ ناشر خارجی از ۳۰ کشور جهان حضور دارند ودر ۵۲۰غرفه بیش از ۸۰هزارو ۲۲۵ عنوان کتاب به نمایش در آمده است .
** سامانه متمرکز اطلاع رسانی
یکی از مشکلاتی که بازدید کنندگان در نمایشگاههای قبلی کتاب مازندران داشتند ، نبود مکان مشخص و متمرکز برای یافتن کتاب مورد علاقه اشان بود و برای این کار باید تمامی غرفه ها را می گشتند .
هدف از این سامانه برای جست و جوی آسان کتاب مورد علاقه بازدید کنندگان خواهد بود و در ورودی محل برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران ایجاد شد که آن را وجه تمایز نمایشگاه امسال با ۱۲ نمایشگاه قبلی می کند .
همچنین امسال سعی شده تا ناشران برتر در حوزه های پزشکی ، زبان ، حقوقی ، عمومی ، کشاورزی ، کمک آموزشی ، کودک و نوجوان و هنر در نمایشگاه حضور داشته باشند.
** بازدید از نمایشگاه در منزل
علاقه مندان کتاب در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران ، می توانند قبل از حضور در نمایشگاه ، از عرضه کتاب های مورد علاقه خود در آن آگاه شوند .
فهرست تمامی کتاب هایی که در نمایشگاه عرضه می شود ، قبل از آغاز به کار نمایشگاه در سامانه ‘موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران’ درج خواهد شد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سامانه و جست و جو ، از عرضه کتاب مورد علاقه خود اطلاع یابند .
این روش به دوستداران کتاب امکان می دهد تا از منزل ، محل کار و یا هر جایی که اینترنت دسترسی دارند از طریق سامانه موسسه نمایشگاههای فرهنگی ، به فهرست کتاب های عرضه شده در نمایشگاه بین المللی مازندران دسترسی یابند و در صورت وجود کتاب مورد نظر برای خرید آن به محل نمایشگاه بیایند .
این کار علاوه بر کاستن از هزینه های بی مورد برای دوستداران کتاب ، از اتلاف وقتشان هم جلوگیری می کند .
** مازندران ، استان برتر در برگزاری نمایشگاه کتاب
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مازندران به عنوان یکی از سه استان برتر کشور در برگزاری نمایشگاه کتاب یاد کرد و گفت : همه تلاش ما این است که بتوانیم رتبه استان را در این زمینه افزایش دهیم و این ظرفیت با توجه به بالا بودن ضریب باسوادی ، تعداد زیاد دانشجویان و دانشگاهیان و مراکز آموزشی امکان پذیر است . ایرنا