معاون فنی عمرانی شهرداری ساری:

معاون فني عمراني شهرداري ساري ضمن تشريح ويژگيهاي فاز دوم زيرگذر پل گردن گفت: احداث اين زيرگذر “بشكل بيه ” كه براي اولين بار در كشور انجام مي شود از پروژه هاي مهم شهرداري ساري به شمار مي آید.

به گزارش ونگ وا، به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري عباس رشیدی اظهار کرد: با توجه به تاكيدات مهدي عبوري شهردار ساري مبني بر روانسازي ترافيك مركز استان، طرح هاي مطالعاتي بسياري را مورد بررسي قرار داديم و با كارشناسان و متخصصان اين حوزه جلسات مختلفي را برگزار نموديم ودر اين راستا پس از عملياتي نمودن فاز اول زيرگذر پل گردن، مراحل اجرايي فاز دوم آن آغاز شده است.

وي با اشاره به اينكه بايد با صبوري پروژه را مديريت كرد و پيش برد تا دچار حوادثي مانند تركيدن لوله آب يا انفجار در لوله هاي گاز نشويم خاطر نشان كرد: نكته مهم ديگر در پروژه زيرگذر پل گردن، خط ريل آهن است كه دشواري هاي عديده اي را ايجاد مي كند اما معاونت فني و عمراني شهرداري ساري با تكيه بر تجارب گذشته از عهده فاز اول زيرگذر پل گردن برآمد و بدون وقفه احداث پروژه را پيش برده است تا بتوانيم با افتتاح اين پروژه گامي در جهت رفاه مردم و حل معضل و روان سازي ترافيك برداريم.

 رشيدي افزود: براي اجراي اين زيرگذر، شهرداري ساري مجوز لازم را از راه آهن كشوراخذ نمود و جلسات متعددي را با كميته فني راه آهن شمال برگزار نموده است و طرح اجراي فاز دوم اين زيرگذر مورد تصويب طرفين قرار گرفت.

 وي به مشخصات فني پروژه اشاره كرد واظهار داشت: اين زيرگذر داراي دو رمپ شمالي و جنوبي به طول  ۸۸ متر و با شيب استاندارد مناسب ۷%  و داراي پمپ تخليه آب مي باشد. سازمان عمران شهرداري ساري با اخذ مجوز از اداره كل راه آهن شمال با تغيير مسير  ريل راه آهن، تحت نظارت معاونت فني و عمراني شهرداري مركز استان، پس از جابجايي تاسيسات زيرزميني دوباكس به طول ۱۲ مترراطي مدت ۴۸ ساعت جاگذاري کرد.

 معاون فني عمراني شهرداري ساري ضمن قدرداني ازهمكاري ويژه مهندس گران پاشا مديركل راه آهن شمال كشورخاطرنشان كرد: اداره كل راه آهن شمال اجازه تغيير واريانت و تردد لوكوموتيوها را همزمان با اجراي اين پروژه داده است و همكاري بسيار خوبي را در اين زمينه با شهرداري داشت.

 رشيدي بيان كرد: شركتهاي خدمات رسان آب و فاضلاب، گاز، برق و مخابرات همكاري هاي بسيار خوبي را در زمينه جابجايي تاسيسات زيرزميني با شهرداري ساري داشته اند.

 معاون عمرانی شهرداری ساری در پایان به تشریح وضعیت فاز ۲ پروژه بوستان ملل پرداخت و گفت: سازمان عمران شهرداری عملیات لاینینگ فاز ۲ این پروژه به طول بیش از ۶ کیلومتر راآغاز کرده و در حال حاضر مطالبه ی اجاره بها غیر متعارف از سوی دستگاه ذیربط بابت عرصه طرح تنها چالشی است که فرا راه پروژه قرار دارد و امیدواریم با حمایت اعضا محترم شورا برطرف شود.