ونگ وا: بیان عملکردمسئولان دولت تدبیر و امید در مازندران:

استاندار مازندران به اتفاق معاونین در کنفرانس خبری خود در جمع خبرنگاران در آستانه دهه فجر گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۵۵۶۳ پروژه در سشط استان به ارزش چهار هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان اجرا شده است و ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام است.

وی همچنین افزود طی این مدت حدود ۶۲۳ میلیارد تومان در غالب ارزش افزوده و…. به شهرداریهای استان و ۲۲۳ میلیارد تومان به دهیاری ها برای اجرای ۲۵۷۰ پروژه پرداخت شد.

ربیع فلاح جلودار همچنین به اعتبار ۹۹۱ میلیارد تومانی سفر دکتر روحانی به استان اشاره کرد و گفت تاکنون ۷۵۵ میلیارد تومان پرداخت شده است. وی گفت اکنون همه جای استان پروژه ها فعال هستند.

دکتر فلاح گفت در راستای رونق اقتصادی و تولیدی۳۳۹ واحد تولیدی امسال وام دریافت کردند. وی افزود ما با کمک اداره کل اطلاعات اداره کل بازرسی و دیگر کارشناسان واحدهای اولویت دار برای پرداخت تسهیلات را شناسایی کردیم و پس از پرداخت هم نظارت کامل داریم تا انحراف صورت نگیرد. وی گفت واحد ها باید سه فاکتور را رعایت می کردند اشتغالزایی فروش محصولات و افزایش تولید را داشته باشند و در حال حاضر طی برسی از واحد هایی که بالای یک میلیارد وام دریافت کردند شد ۷۱ درصد در این خصوص موفق عمل کردند و مابقی در حال تحقق اهداف هستند.

دکتر یونسی معاون سیاسی امنیتی استانداری در این کنفرانس خبری با اشاره به حوزه فعالیت سیاسی امنیتی اجتماعی و امنیتی گفت در حوزه سیاسی دولت تدبیر در طی سه سال اخیر همواره سعی کرد فضای آرامش  را حفظ کند طی این مدت سخنرانان زیادی از طیف مخالف  موافق دولت به استان آمدند و سخنرانی کردند بدون اینکه مشکلی پیش بیاید.

در این حوزه حدود ۸۰ درصد افزایش مجوز تشکل های سیاسی را شاهد بودیم و خانه احزاب را شکل داده و در حال فعالیت است.

یونسی گفت در حوزه بکارگیری مسئولین مشی دولت روحانی فراجناحی بود سعی شد افراد پاکدست و پاک چشم استفاده شود. بیشتر تلاش ما کادر سازی و استفاده از مدیران داخل مجموعه بود و سعی شد حرفه ای سازی کنیم.

معاون سیاسی  امنیتی همچنین گفت گاهی رسانه ها به مسئولان استان توهین و تهمت روا داشتند به این سمت نرفتیم که از کسی شکایت کنیم

دکتر یونسی از مهمترین اقدامات در حوزه اجتماعی ساماندهی تشکلهای مردم نهاد و تشکیل خانه مردم نهاد آموزش و.. این تشکلها از سوی دولت. تلاش برای کاهش آسیبهای اجتماعی طلاق، فساد، اعتیاد محلات بحرانی و مناطق حاشیه نشین که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم همین پنج مورد بود در همه این موراد تلاش کردیم برنامه هایی داشتیم و در همه موارد موفق بودیم روند را کاهشی کنیم

وی در خصوص طلاق گفت برای کنترل طلاق با روش محله محوری سعی شد در هر محله شهری و روستایی افراد سرشناس و با نفوذ اجتماعی تیمی را تشکیل دهند و به سراغ خانواده هایی که در آستانه طلاق هستند بروند و در مرحله بعد پرونده های طلاق در دادگاهها را خواستیم برای مشاوره به اداره بهزیستی مراجعه و حدالامکان تلاش شد طلاق صورت نگیرد امروز رشد طلاق در استان ۱/۵ درصد کاهش داشت.

معاون اجتماعی سیاسی از جمله اقدامات در حوزه فرهنگ را برگزاری نمایشگاه کتاب در سه سال پیاپی برپایی جشنواره های مطبوعاتی افزایش بودجه فرهنگی از ۷۰۰ میلیون در سال به ۱/۵ میلیارد افزایش سه برابری بودجه حوزه عمرانی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای جشنواره های فیلم یاس و وارش تجلیل از نخبگان در سالهای متوالی افزایش اعتبارات کانونهای مساجد، اخذ رتبه در جشنواره نامه ای به امام رضا و… وی همچنین گفت تالار مرکزی شهرساری که تا سال ۹۲ ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اکنون به ۹۳ درصد رسید.

یونسی همچنین گفت طی این سه سال اقدامات ضد امنیتی در سطح استان نداشتیم.

وی یکی از مشکلات استان را در ابتدای فعالیتش موسسات مالی غیر مجاز که تعداد آن ۱۲۰ موسسه بود گفت اکنون تعدادش کم شد و در حال ساماندهی است. وی همچنین از اجرای موفق طرح دریا و کاهش تعداد غرق شدگان طی سالهای اخیر نسبت به گذشته را از اقدامات حوزه خودش دانست که روی آن برنامه ریزی شده است.

حسن خیرانپور معاون اداری و مالی و برنامه ریزی استانداری هم در این نشست موفقیتهای استان در ارزیابی های مختلف وزارت کشور در بحث اقتصاد مقاومتی و جذب صحیح بسته رونق اقتصادی و.. را حاصل جلسات درست و منظم در این خصوص دانست که از جمله وظایف حوزه خودش است. وی گفت برای ستاد تسهیل ۱۹۶ جلسه به ریاست استاندار برگزار شد.  همچنین برگزاری منظم شورای اداری از جمله اقدامات در این بخش است.

وی افزود مازندران در بحث دولت الکترونیک رتبه دوم کشوری را کسب کرد قبلا ۱۴۰ خدمت سازمانها برون سپاری شده بود اکنون ۲۲۰ خدمت با کمک کارشناسان فنی و  دفاتر پیش خوان در حال انجام است.

اگر یک نقطه مازندران منطقه آزاد شود آن جا  امیر آباد است

استاندار مازندران در بخش پاسخگویی به سوالی درباره سرنوشت منطقه آزاد امیرآباد گفت ما تلاش می کنیم ظرفیتها را افزایش دهیم اگر قرار باشد یک نقطه در استان منطقه آزاد شود بهترین نقطه که امکانات و زیرساختهای آن فراهم است وشورای عالی مناطق آزاد هم موافقت کرد منطقه آزاد  امیر آباد است امیدواریم در اسرع وقت در دولت به تصویب و به مجلس برود وی همچنین گفت طرحی که نمایندگان می گویند وقتی ما یک منطقه آزاد نداریم چطور می توانیم سه نقطه را منطقه آزاد کنیم چرا حاضر نیستیم در سطح ملی روی یک نظر پافشاری کنیم.

دکتر یونسی معاون سیاسی هم در این خصوص گفت  همه باید مازندران یکپارچه را مد نظر قرار دهیم به مصالح استان بیاندیشیم این بحث های شرقی و غربی به نفع استان نیست هرجای استان توسعه پیدا کرد مازندران توسعه پیدا کرده است اگر نوشهر توسعه یافت کل مازندران توسعه می یابد یا هر شهر دیگر. وقتی دولت مناسب ترین نقط را بندر امیر آباد می داند نباید کاری کرد جلوی توسعه استان گرفته شود.