معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۱۰۰ هزار شغل جدید و پایدار توسط دستگاه های مختلف در روستاهای سراسر کشور درسال جاری ایجاد شد.

سید ابوالفضل رضوی عصر روز شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح تولید جواهر و سنگ های قیمتی کشور در ناحیه صنعتی روستای آشمسیان خمین در جمع خبرنگاران افزود: ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار امسال برای ایجاد واحدهای اشتغالزایی و توان افزایی در سطح روستاها تخصیص یافته است.
وی اظهارکرد: توجهی که دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها و عشایر داشته کارشناسی و اثربخش بوده و این رویکرد در هیچ دولت دیگری وجود نداشته است.
رضوی افزود: دولت لایحه دو فوریتی به مبلغ یک و نیم میلیارد دلار را بر اساس فرامین مقام معظم رهبری به مجلس شورای اسلامی داد که خانه ملت با یک فوریت آن موافقت کرد و به صورت قرض الحسنه در اختیار روستائیان قرار گرفت.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با نرخ هشت درصدامسال برای ایجاد اشتغال در روستاها به استان ها اختصاص یافت و به هر استانی ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص شده است.
رضوی افزود: از هفته جاری تسهیلاتی از طریق پست بانک به میزان سه هزار میلیارد ریال و تا سقف سه برابر و ۲ هزار میلیارد ریال از طریق بانک کشاورزی تا سقف دو برابر برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در روستاها پرداخت می شود.
وی گفت: نرخ این تسهیلات نیز هشت درصد است اما برای زادگاه امام راحل در بخش واحدهای تولیدی کشاورزی نرخ کارمزد این تسهیلات پنج درصد،و در بخش مشارکتی سه درصد و در بخش های دیگر نظیر گردشگری هفت درصد است.
عملیات اجرایی نخستین طرح تولید جواهر و سنگ های قیمتی درنواحی صنعتی کشور با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت، استاندار استان مرکزی و مسئولان محلی عصر روز شنبه در خمین کلید خورد.
این طرح در ناحیه صنعتی آشمسیان خمین ساخته می شود و ۵۰۰ شغل ایجاد می کند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزیدر جنوب این خطه واقع شده و ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.