ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا در دیدار روز جمعه خود با ترامپ در کاخ سفید حامل پیام مهمی است: توافق هسته‌ای با ایران باید بر سر جای خود باقی بماند!
 شبکه خبری «یورو‌نیوز» با انتشار گزارشی ضمن اشاره به این که در نخستین هفته ریاست‌جمهوری ترامپ او با صدور «برجام» در دوران دونالد ترامپ هم زنده خواهد ماند؟فرامین اجرایی در حال از بین بردن و یا واژگون‌کردن سیاست‌ها، قوانین و رویکردهای دولت اوباما است اشاره می‌کند که او در کارزار انتخاباتی خود گفته بود که اولویت شماره یک امریکا باید خنثی‌سازی توافق هسته‌ای با ایران باشد. شواهد تازه اما نشان می‌دهند که ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا در دیدار روز جمعه خود با ترامپ در کاخ سفید حامل پیام مهمی است: توافق هسته‌ای با ایران باید بر سر جای خود باقی بماند!
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ یورو نیوز می‌نویسد: ترامپ در کارزار انتخاباتی خود با از دولت اوباما انتقاد کرده بود که اجازه داده میلیاردها دلار در اختیار ایران کشور قرار گیرد. با این حال، در طول جلسات سنا برای تایید نامزدها او اشاره کرده بود که خواستار مذاکره دوباره بر سر توافق هسته‌ای است.
یورو‌نیوز اشاره می‌کند که هیچ اشتهایی در میان کشورهای عضو گروه ۱+۵ برای آغاز دور تازه مذاکرات خسته‌کننده وجود ندارد. گری سیمور مدیر اجرایی مرکز تحقیقات بلفر در دانشگاه هاروارد می‌گوید: «سایر اعضای گروه ۱+۵ علاقه‌ای به مذاکره مجدد ندارند. به خصوص در صورتی که متوجه شوند این تلاش هوشمندانه‌ای از سوی ترامپ برای برهم‌زدن برجام است.»
اگر ترامپ خواستار مذاکره با ایران نیز به طور دوجانبه باشد بایستی تحریم‌های بیشتری را لغو کند. این در حالیست که ترامپ خواستار افزایش فشار علیه تهران است و تهران را به وضع تحریم‌های تازه تهدید کرده است.
«ارتور مک میلان» می‌گوید که در تهران بزرگترین نگرانی غیر‌قابل‌پیش‌بینی‌بودن ترامپ و شعارهای ایران‌هراسانه اعضای کابینه اوست و فشاری که کنگره برای خارج‌کردن برجام از خط اصلی خود می‌آورد.
تریتا پارسی‌ رییس شورای ایرانی امریکایی (نایاک) می‌گوید که ترامپ تازه‌واردی در عرصه دیپلماسی بین‌المللی است و باید واقعیت‌های استراتژیک جهان جدید درباره ایران را برسمیت بشناسد. او اشاره می‌کند که ترامپ نیازمند توجه جدی‌تر به خاورمیانه و بازنگری در سیاست‌های امریکا در منطقه است. از دید او ترامپ به‌جای درگیری‌های بی‌پایان در منطقه می‌تواند با حفظ برجام اجازه دهد که امریکا قدرت مانور بیشتری داشته باشد و کم‌تر وابسته به متحدان سنتی چون عربستان سعودی و کشورهای  عربی حوزه خلیح فارس و اسرائیل باشد.»