مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت سهم ساختمان پلاسکو از تامین پوشاک در تهران و ایران را اعلام کرد.
افسانه محرابی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سهم ساختمان پلاسکو از تامین پوشاک مردانه و زنانه تولید داخل در تهران و ایران، اظهار کرد: ۲۵ درصد از توزیع پوشاک مردانه تولید داخل کل کشور و حدود ۸۰ درصد از توزیع پوشاک مردانه تولید داخل تهران به ویژه در زمینه پیراهن مردانه توسط این مجموعه تامین می‌شد.
وی با اشاره به این‌که پلاسکو ۲۵ درصد از توزیع پوشاک زنانه تولید داخل تهران را نیز تامین می‌کرد، گفت: این مجموعه ۱۰ درصد از توزیع پوشاک زنانه تولید داخل کل کشور را نیز برعهده داشت.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که پلاسکو یکی از مجموعه های مهم مرجع پخش پوشاک داخلی بوده است اما حجم تولید پوشاک در مجموعه پلاسکو با حجم کلی تولید پوشاک در کشور قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: قطعا سهم پلاسکو از تامین پوشاک در ایران تا حدی نبوده که منجر به بی‌نظمی و گرانفروشی در بازار شود، بنابراین نگرانی در زمینه تامین پوشاک شب عید در کشور وجود نخواهد داشت.
محرابی با تاکید بر این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر وضعیت خسارت‌دیدگان در حادثه فروریختن ساختمان پلاسکوست، گفت: مساله مهمی که در مورد پلاسکو وجود دارد این است که این ساختمان حلقه بسیار مهمی بین تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان پوشاک بود و نقش اساسی در توزیع نظام چرخه پوشاک داخلی کشور داشت اما جای نگرانی برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان وجود ندارد، چرا که مکان مناسب برای شاغلان پلاسکو دیده شده است و سریعا چرخه فعالیت این واحدها از سر گرفته خواهد شد و هیچ خللی در چرخه تولید و توزیع ایجاد نمی شود.
به گفته وی، مجموعه پلاسکو متشکل از ۵۷۴ واحد صنفی بوده که حدود ۳۹۰ واحد از این تعداد مربوط به اتحادیه پیراهن‌دوزان بوده است. علاوه بر این ۱۷۰ واحد از مجموعه پلاسکو مربوط به اتحادیه پوشاک، شش واحد مربوط به اتحادیه کشباف، چهار واحد مربوط به اتحادیه خیاطان و چهار واحد مربوط به اتحادیه پرنده و ماهی‌فروشان بودند.