با ابلاغ راي ديوان‌عالي كشور به بابك زنجاني، او هنوز هم اميدوار است كه بتواند در قبال پرداخت بدهي‌اش به نفتي‌ها از چوبه‌دار رهايي يابد.
اعتماد نوشت: وعده‌اي كه از همان ابتداي رسيدگي به پرونده نفتي از سوي مقامات قضايي بارها عنوان شد تا شايد زنجاني با اين امتياز قانوني بدهي هشت هزار ميلياردي خود را به شركت نفت بپردازد اما، با گذشت نزديك به يك سال از صدور راي اعدام متهم رديف اول اين پرونده، زنجاني هنوز هم از پس آن بر نيامده است. با اين حساب شركت نفت همچنان بايد به دنبال پول‌هاي از دست رفته خود باشد و با وكالتنامه‌اي كه از زنجاني در دست دارد پي اموالي را بگيرد كه در داخل و خارج از ايران شايد بتواند تكافوي بدهي‌هاي او را بدهد. وزير نفت كه همچنان از دست زنجاني عصبي به نظر مي‌رسد در پاسخ به سوال «اعتماد» مبني بر اينكه، آيا طي هفته‌هاي گذشته اقدامي از سوي متهم نفتي براي پرداخت بدهي‌ صورت گرفته است، گفت: «بابك زنجاني مرتب مي‌گويد من دو ميليارد دلار كجا دارم، سه ميليارد دلار كجا دارم كه همش هم دروغ است. هميشه از اين دروغ‌ها مي‌گويد».
زنگنه در ادامه و در پاسخ به اين سوال كه آيا اموالي كه از سوي زنجاني به شركت نفت وكالت داده شده، از سوي مسوولان نفتي پيگيري مي‌شود و به نتيجه‌اي‌ هم تاكنون رسيده است، گفت: «بله دنبال مي‌شود. اما همانطور كه قبلا گفتم اين اموال كمتر از دو هزار ميليارد تومان ارزش دارد و البته الان كمتر هم شد. چون مجوز ساخت آن زميني كه در شهرك غرب بود را باطل كرده‌اند. شوراي عالي شهرسازي آن مجوز را قبول ندارد و مي‌گويد كه اين مجوز خلاف صادر شده و در نتيجه از قيمت آن اموالي كه زنجاني به ما داده كم مي‌شود. چون مجوز از سي و چند طبقه به پنج يا شش طبقه مي‌رسد و ارزش آن زمين هم طبيعي است كه به يك‌باره كم شود.»
شما منتقد بوديد حالا چطور مي‌گوييد كه چند قرارداد نفتي داريم؟
بيژن زنگنه در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران و در مقابل دوربين رسانه ملي، به انتقاد از صدا و سيما هم پرداخت. او در پاسخ به اين سوال كه تاكنون مطابق با الگوهاي جديد نفتي چند قرارداد بسته شده است، با بيان اينكه در حال حاضر سه الي چهار ماه است كه مجوز اين قراردادها گرفته شده است، گفت: «خود شما رسانه‌ها منتقد به اين قراردادها بوديد، حالا چطور مي‌گوييد كه چند قرارداد داريم؟» وي ادامه داد: تاكنون يك رئوس توافق با توتال براي فاز ١١ پارس جنوبي و يك رئوس توافق با شركت تدبير انرژي داشته‌ايم و يك موافقتنامه نيز با يكي از شركت‌هاي قرارگاه خاتم‌الانبيا(ص) امضا شده است. اخيرا هم براي ميدان آزادگان اعلام مناقصه عمومي خواهيم كرد.
دولت تصميمي براي افزايش قيمت گاز نگرفته است
وزير نفت در ادامه و در جمع خبرنگاران از تامين گاز مصارف خانگي و نيروگاهي در اوج سرما خبر داد و درباره خبرهاي مربوط به افزايش قيمت گاز در سال آينده گفت: دولت چنين تصميمي نگرفته است. وزير نفت در ادامه درباره توافقات اوپك براي كاهش توليد نفت گفت: طبق توافقاتي كه در اوپك انجام شده، قرار است اعضاي اوپك يك تا دو دهم ميليون بشكه و اعضاي غيراوپك نيز ١٥هزار بشكه توليد خود را كاهش دهند.
زنگنه با بيان اينكه ايران چنين كاهشي را قبول نداشته است، افزود: قرار نبود ايران توليداتش را كاهش دهد لذا در حال حاضر ما از توليد ۳/۸ ميليون بشكه در روز نيز عبور كرديم و توليد نفت نزديك به ۳/۹ ميليون بشكه در روز شده است. وي در خصوص تخصيص پنج درصد به عوارض قيمت بنزين نيز گفت: اين ٥ درصد در داخل قيمت فعلي بنزين است. بنابراين يك بار افزايش پيدا كرده و ديگر اين ٥ درصد لحاظ نخواهد شد. وزير نفت به ميزان توليد گازدر كشور اشاره كرد و گفت: توليد گاز با وجود فشارهايي كه در قطع دو خط لوله وارد شد اما توانستيم هم مصارف خانوارها و هم نيروگاه‌ها را در اوج سرما تامين كنيم. زنگنه همچنين در خصوص ميزان بشكه‌هاي دپويي نفت و گاز گفت: بشكه دپويي نفت خام نداريم فقط ميعانات گازي مانده كه آن هم تا آخر سال به فروش مي‌رسد.