معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده برای اولویت های آب و فاضلاب، محیط زیست و شبکه ریلی درنظر گرفته شده است.

 محمدباقر نوبخت  در نشست شورای برنامه ریزی هرمزگان اظهار داشت: ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آب درنظر گرفته شده که آب روستایی نیز در این بخش جا می گیرد و تا کمتر از ۶۰ روز دیگر می توان از آن استفاده کرد.
وی با اشاره به موضوع تامین آب شرب سواحل مکران، ادامه داد: سه ردیف برای توسعه سواحل مکران وجود دارد که در یک ردیف با تخصیص ۱۰۰ درصدی مبلغ ۹۲ میلیارد تومان به صورت نقد پرداخت شد و امید می رود تا پایان سال جاری بتوان ۲ ردیف دیگر را نیز به صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت کرد.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به مساله محور بودن برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: دولت در این قالب برای ۴ محور اولویت قائل شد که تنها محور مکانی مکران بود که توسط مجلس اولویت های دیگری نیز بر آن اضافه شد ولی مکران همچنان از اولویت های بسیار مهم است.
نوبخت با اشاره به مسکن مهر ابراز داشت: ۸۰۰ میلیارد تومان در ماه گذشته به وزارت نیرو جهت استفاده در مسکن مهر برای ایجاد تاسیسات لازم پرداخت شده ، زیرا دولت برای به سرانجام رساندن این پروژه تا قبل از خاتمه کار خود مصمم است.
وی به موضوع نیازمندی های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ۴هزار میلیارد تومان علاوه بر اعتبارهای آموزش پرورش به این وزارتخانه پرداخت شد که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نقدی بود و توانست حقوق و پاداش بازنشستگان را پرداخت کند و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به بخش نوسازی مدارس تعلق گرفت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هرمزگان و سیستان وبلوچستان در بین استان های کشور در زمینه نوسازی مدارس نیاز به توجه ویژه دارند.
نوبخت با اشاره به بازدید خود از ظرفیت های کشتی سازی و صنایع دریایی کشور در بوشهر، ادامه داد: ظرفیت های خوبی در کشور برای ساخت انواع کشتی وجود دارد که اگر مشکل حقوقی نداشتیم قرارداد با کره جنوبی را اجرا نمی کردیم.
وی گفت: نیازمندی های صنایع دریایی را پیگیری و سعی می کنیم از صندوق توسعه ملی برای این بخش نیز تسهیلات پرداخت شود.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: وضعیت آب هرمزگان را روزانه دنبال می کردم زیرا شرایط بسیار نگران کننده بود و روز چهارشنبه با وزیر نیرو توافق شد درقالب طرحی برای رفع مشکل آب این استان اقدام شود؛ ازسوی دیگر دشت میناب دارای وضعیت نگران کننده ای بوده که اهمیت پرداختن به این مسائل را افزون تر کرده است./ ایرنا