معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری خبرداد

معاون فني و عمراني شهرداري ساري از اتمام فاز نخست زيرگذر پل گردن و آغاز فاز دوم اين زيرگذر خبر داد.

به گزارش ونگ وا، به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري عباس رشيدي معاون فني و عمراني شهرداري مركز مازندران در مصاحبه اي ضمن بيان اين مطلب كه زيرگذر اول پل گردن تا ۹۵ درصد پيشرفت فيزيكي داشته و بزودي به اتمام ميرسد از آغاز احداث دومين زيرگذر در اين محدوده خبر داد و گفت: از ديروز كار احداث رمپ هاي زيرگذر دوم نيز آغاز شد تا اگر اتفاق غير منتظره اي پيش نيايد طي ۴۵ روز آينده اين فاز نيز به پايان رسيده و هر دو زير گذر پل گردن را همزمان مورد بهره برداري قرار دهيم .

وي آنگاه مشكلات پيش روي چنين پروژه هايي را مورد توجه قرار دارد و افزود: اساسا” احداث زيرگذر مشكلات عديده اي دارد كه جابجايي تاسيساتي مانند لوله هاي آب و گاز و برق از آن جمله مي باشند.

رشیدی با اشاره به اینکه بايد با صبوري پروژه را مديريت كرد و پيش برد تا دچار حوادثي مانند تركيدن لوله آب يا انفجار در لوله هاي گاز نشويم خاطر نشان کرد: نكته مهم ديگر در پروژه زيرگذر پل گردن، خط آهن است كه دشواري هاي عديده اي را ايجاد مي كند اما معاونت فني و عمراني شهرداري ساري با تكيه بر تجارب گذشته از عهده فاز اول زيرگذر پل گردن برآمد و بدون وقفه در تردد احداث پروژه را پيش برده است تا بتوانيم با افتتاح اين پروژه گامي در جهت رفاه مردم و حل معضل و روان سازي ترافيك برداريم.

وي از مديريت اداره كل راه آهن شمال بخاطر همراهي و همكاري بي وقفه با شهرداري ساري براي احداث زيرگذر پل گردن قدردانی کرد و گفت: جهت اطلاع شهروندان، عرض مي كنم شهرداري ساري براي اولين بار در ايران موفق به احداث زير گذرهايي شد كه مختصات فني ويژه اي دارند به اين معنا كه تا پيش از زيرگذر پل گردن هرگز در ايران زيرگذر داراي انحنا در زير خط آهن ساخته نشده بود چرا كه كاري است بسيار دشوار، پيچيده و پر خطر اما شهرداري ساري با همراهي اداره كل راه آهن شمال اين كار بزرگ و پر افتخار را براي اولين بار در كشور انجام داد .

 معاون فني و عمراني شهرداري ساري در پايان از همكاري موثر سازمان عمران بخاطر ساخت باكس هاي بتني در ابعاد ۶ متر و ۲۰ سانتيمتر تشكر كرد.